Με ένα εξοντωτικό πρόστιμο 90 δισ.δολαρίων που θα απειλήσει...
την ίδια της την ύπαρξη βρίσκεται αντιμέτωπη η "αμαρτωλή" γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για το σκάνδαλο της VW, μονάχα στις ΗΠΑ καθώς ποινικές διαδικασίες εις βάρος της «τρέχουν» σε ακόμη επτά χώρες.
Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να "τσακίσει" την γερμανική οικονομία, και να συντρίψει τα ηγεμονικά σχέδια του Βερολίνου για μελλοντική παγκόσμια κυριαρχία.
Η πολιτεία του Ντιτρόιτ κατάθεσε αγωγή σε βάρος της στο αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης και αφορά τουλάχιστον 600.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα της VW. Η μηνυτήρια αγωγή αφορά το σκάνδαλο που είχε ξεσπάσει για την τοποθέτηση λογισμικού στα μοντέλα της, που παραποιεί τις εκπομπές των τιμών των ρύπων Το αμερικανικό υπουργείο προσέφυγε στα αστικά δικαστήρια, κατηγορώντας την Volkswagen ότι παραβίασε τέσσερις κανονισμούς του «Συμφώνου Καθαρού Αέρα» αξιώνοντας πρόστιμο, το οποίο δύναται να αγγίξει τα 90 δισ. δολάρια.
Η απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης να επιδιώξει την αστική δίωξη της Volkswagen θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη οικονομική ζημιά στην εταιρία λόγω των αποζημιώσεων που θα πρέπει να καταβάλει αλλά και θα πλήξει την Γερμανία ως σύνολο. "Με τη σημερινή αγωγή πραγματοποιούμε ένα σημαντικό βήμα για την προστασία της δημόσιας υγείας, επιδιώκοντας να φέρουμε τη Volkswagen ενώπιον των ευθυνών της για την ατμοσφαιρική ρύπανσης" δήλωσε η Cynthia Giles, εκπρόσωπος της Αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA). "Μέχρι στιγμής, οι συζητήσεις για την ανάκληση δεν παρήγαγαν αποδεκτή εξέλιξη. Οι συζητήσεις αυτές θα συνεχιστούν παράλληλα με το ομοσπονδιακό δικαστήριο", επισήμανε.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη παραδεχθεί την παρανομία, και προέβη σε αλλαγές στην διοίκησή της αλλά και σε ανακλήσεις χιλιάδων μοντέλων. Την ίδια στιγμή, το αμερικανικό υπουργείο δικαιοσύνης εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγγελθούν στην εταιρία κατηγορίες για απάτη σε βαθμό κακουργήματος για την παραπλάνηση των Αμερικανών καταναλωτών αλλά και των αρχών για την προστασία του περιβάλλοντος. Είναι αμφίβολο εάν το δικαστήριο θα προλάβει επιδικάσει ένα τόσο δυσθεώρητο πρόστιμο, καθώς είναι πολύ πιθανό να υπάρξει ένα εξωδικαστικός συμβιβασμός μεταξύ των δύο πλευρών.
Η VW θα προσπαθήσει να μαζέψει τα ασυμάζευτα όπου μπορεί και όπως μπορεί. Εκτός αυτού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με εκατοντάδες μηνύσεις κατόχων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, οι οποίοι επιζητούν αποζημίωση από την εταιρεία. Η αποκάλυψη του σκανδάλου με την απάτη απόκρυψης των ρύπων από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW δεν είναι καθόλου τυχαία.
Η Γερμανία φαίνεται πως πληρώνει την αλαζονεία της να ηγηθεί της Ευρώπης και να αυξήσει την παγκόσμια οικονομική επιρροή της που όμως το επιχειρεί με απάτες και με μίζες, όπως στην περίπτωση της Siemens. Είναι τυχαίο ότι τα σκάνδαλα της VW τώρα και της Siemens πιο πριν αποκαλυφτήκαν από τις ΗΠΑ; Κάθε άλλο. Πρόκειται για έναν οικονομικό «πόλεμο» τον οποίο βέβαια πληρώνουν και άλλες χώρες όπως η Ελλάδα. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα αυτού του παιχνιδιού και αυτό φάνηκε από την κόντρα Ουάσιγκτον-Βερολίνου στην υπόθεση του ελληνικού χρέους.
Η Γερμανία έχει επιλέξει μία πολιτική μέσω της οποία επιβάλει τη λιτότητα στις χώρες της Ευρώπης για να κερδίζει αυτή και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί το ευρώ για να ενδυναμώσει οικονομικά τη θέση της παγκοσμίως. Βάσει στοιχείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας από την ελληνική κρίση και μόνο η Γερμανία έχει κερδίσει 100 δισ. ευρώ. Μήπως γι’ αυτό την προκάλεσε κι’ όλας;
Η δε οικονομική κρίση στην Ευρώπη έχει ρίξει την ισοτιμία ευρώ δολαρίου με αποτέλεσμα να ευνοούνται οι εξαγωγές της Γερμανίας. Αυτό δεν συμφέρει καθ’ όλου τις ΗΠΑ που βλέπουν τις δικές του εξαγωγές να περιορίζονται και να μην μπορούν να βάλουν την οικονομία τους σε τροχιά ανάκαμψης. Οι χώρες της Ευρώπης με τη λιτότητα που επιβάλει το Βερολίνο δεν μπορούν να καταναλώσουν τα αμερικανικά προϊόντα, ενώ η ισοτιμία που είχε φτάσε στο 1 προς 1,... κάτι έπληξε ιδιαίτερα τις εξαγωγές της ΗΠΑ. Αυτός ήταν και ο λόγος των παρεμβάσεων από την Ουάσιγκτον υπέρ της Ελλάδας, πέραν βέβαια και των γεωπολιτικών προεκτάσεων, για το θέμα του χρέους. Η VW Group με τα περίπου 200 δισ. ευρώ τζίρο, αντιπροσωπεύει το 3% του γερμανικού ΑΕΠ. Ποσοστό τεράστιο για μία μόνο βιομηχανία. Πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς πως η γερμανική οικονομία εξαρτάται κυρίως από τις εξαγωγές της, οι οποίες είναι ίσον με το 45% του ΑΕΠ της.
Ο τομέας δε του αυτοκινήτου αποτελεί το 17% των εξαγωγών της Γερμανίας, το υψηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία, κάτι που σημαίνει ότι το Βερολίνο θα επιβλέψει τις εξελίξεις πολύ προσεκτικά. Κι αυτό γιατί θεωρείται σχεδόν βέβαιο πώς στο σκάνδαλο με τα πειραγμένα συστήματα εκπομπής ρύπων δεν φαίνεται να εμπλέκεται μόνο η VW, αλλά και άλλες γερμανικές εταιρείες.
Αμερικανοί αναλυτές του Stratfor το επισημαίνουν ήδη, λέγοντας πώς το σκάνδαλο θα είναι ακόμη μεγαλύτερο αν αποδειχτεί ότι εμπλέκονται και άλλοι Γερμανοί υποκατασκευαστές! Είναι ακριβώς σαν το σκάνδαλο της Siemens. Όπως αποκαλύφθηκε το σύστημα της απάτης, του «λαδώματος» και των μιζών επεκτείνονταν στα λεωφορεία της ΜΑΝ, στα υποβρύχια της HDW και της Ferrostaal, στα άρματα μάχης Leopard, και σε πολλά άλλα συστήματα που προμήθευαν Γερμανοί. Είναι το ίδιο ακριβώς που συμβαίνει και με τον τραπεζικό τομέα. Τράπεζες σε άλλες χώρες χρεοκοπούν, αλλά η Deutsche Bank που είναι η πιο εκτεθειμένη σε «τοξικά ομόλογα» και έχει τεράστια ανοίγματα μαζεύει όλο το χαρτί από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου και όχι μόνο. Τον Μάρτιο του 2015 έγινε γνωστό ότι η Deutsche Bank στις ΗΠΑ (το αμερικανικό παρακλάδι) απέτυχε παταγωδώς να περάσει τα “τέστ αντοχής” της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ ,τα οποία έδειξαν ότι κινείται στο “κόκκινο” και θα είναι αδύνατον να αντέξει ενδεχόμενη νέα χρηματοπιστωτική κρίση.
Η γερμανική τράπεζα δεν διαθέτει κανέναν μηχανισμό αντιμετώπισης έκτακτης κρίσης είπαν οι Αμερικανοί. Οι αμερικανικές αρχές την ελέγχουν ακόμη για χειραγώγηση επιτοκίων, φορολογικές παραβάσεις και προβλήματα με υποθήκες! Η αμερικανική θυγατρική της Deutsche Bank ,θα χρειαστεί τουλάχιστον 1 δις δολάρια για την “εξυγίανσή” της, είχαν καταλήξει οι αμερικανικές αρχές.
Τον Απρίλιο, η Deutsche Bank συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 2,5 δισεκ. δολαρίων για το σκάνδαλο χειραγώγησης του επιτοκίου διατραπεζικών χορηγήσεων Libor. Η σειρά σκανδάλων στην οποία έχει εμπλακεί η τράπεζα, όπως και τα δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα της, οδήγησαν στην παραίτηση, τον Ιούνιο, των δύο συνδιευθυνόντων συμβούλων της Deutsche Bank.
Η Γερμανία εδώ και αρκετά χρόνια επιδιώκει την "αυτονόμησή" της και να καταστεί η ίδια μια νέα υπερδύναμη. Αυτός είναι και ο λόγος της μετατροπής της ΕΕ σε γερμανική Ευρώπη, ακόμα και ο επιδιωκόμενος Ευρωστρατός θα είναι μια αναγέννηση-προέκταση της "Βέρμαχτ". Τα 90 δισ. δολάρια δεν είναι ένα απλό πρόστιμο, είναι μια "σφαλιάρα", είναι η προσπάθεια των ΗΠΑ να "κοντύνουν" το Βερολίνο.
την ίδια της την ύπαρξη βρίσκεται αντιμέτωπη η "αμαρτωλή" γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για το σκάνδαλο της VW, μονάχα στις ΗΠΑ καθώς ποινικές διαδικασίες εις βάρος της «τρέχουν» σε ακόμη επτά χώρες.
Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να "τσακίσει" την γερμανική οικονομία, και να συντρίψει τα ηγεμονικά σχέδια του Βερολίνου για μελλοντική παγκόσμια κυριαρχία.
Η πολιτεία του Ντιτρόιτ κατάθεσε αγωγή σε βάρος της στο αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης και αφορά τουλάχιστον 600.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα της VW. Η μηνυτήρια αγωγή αφορά το σκάνδαλο που είχε ξεσπάσει για την τοποθέτηση λογισμικού στα μοντέλα της, που παραποιεί τις εκπομπές των τιμών των ρύπων Το αμερικανικό υπουργείο προσέφυγε στα αστικά δικαστήρια, κατηγορώντας την Volkswagen ότι παραβίασε τέσσερις κανονισμούς του «Συμφώνου Καθαρού Αέρα» αξιώνοντας πρόστιμο, το οποίο δύναται να αγγίξει τα 90 δισ. δολάρια.
Η απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης να επιδιώξει την αστική δίωξη της Volkswagen θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη οικονομική ζημιά στην εταιρία λόγω των αποζημιώσεων που θα πρέπει να καταβάλει αλλά και θα πλήξει την Γερμανία ως σύνολο. "Με τη σημερινή αγωγή πραγματοποιούμε ένα σημαντικό βήμα για την προστασία της δημόσιας υγείας, επιδιώκοντας να φέρουμε τη Volkswagen ενώπιον των ευθυνών της για την ατμοσφαιρική ρύπανσης" δήλωσε η Cynthia Giles, εκπρόσωπος της Αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA). "Μέχρι στιγμής, οι συζητήσεις για την ανάκληση δεν παρήγαγαν αποδεκτή εξέλιξη. Οι συζητήσεις αυτές θα συνεχιστούν παράλληλα με το ομοσπονδιακό δικαστήριο", επισήμανε.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη παραδεχθεί την παρανομία, και προέβη σε αλλαγές στην διοίκησή της αλλά και σε ανακλήσεις χιλιάδων μοντέλων. Την ίδια στιγμή, το αμερικανικό υπουργείο δικαιοσύνης εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγγελθούν στην εταιρία κατηγορίες για απάτη σε βαθμό κακουργήματος για την παραπλάνηση των Αμερικανών καταναλωτών αλλά και των αρχών για την προστασία του περιβάλλοντος. Είναι αμφίβολο εάν το δικαστήριο θα προλάβει επιδικάσει ένα τόσο δυσθεώρητο πρόστιμο, καθώς είναι πολύ πιθανό να υπάρξει ένα εξωδικαστικός συμβιβασμός μεταξύ των δύο πλευρών.
Η VW θα προσπαθήσει να μαζέψει τα ασυμάζευτα όπου μπορεί και όπως μπορεί. Εκτός αυτού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με εκατοντάδες μηνύσεις κατόχων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, οι οποίοι επιζητούν αποζημίωση από την εταιρεία. Η αποκάλυψη του σκανδάλου με την απάτη απόκρυψης των ρύπων από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW δεν είναι καθόλου τυχαία.
Η Γερμανία φαίνεται πως πληρώνει την αλαζονεία της να ηγηθεί της Ευρώπης και να αυξήσει την παγκόσμια οικονομική επιρροή της που όμως το επιχειρεί με απάτες και με μίζες, όπως στην περίπτωση της Siemens. Είναι τυχαίο ότι τα σκάνδαλα της VW τώρα και της Siemens πιο πριν αποκαλυφτήκαν από τις ΗΠΑ; Κάθε άλλο. Πρόκειται για έναν οικονομικό «πόλεμο» τον οποίο βέβαια πληρώνουν και άλλες χώρες όπως η Ελλάδα. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα αυτού του παιχνιδιού και αυτό φάνηκε από την κόντρα Ουάσιγκτον-Βερολίνου στην υπόθεση του ελληνικού χρέους.
Η Γερμανία έχει επιλέξει μία πολιτική μέσω της οποία επιβάλει τη λιτότητα στις χώρες της Ευρώπης για να κερδίζει αυτή και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί το ευρώ για να ενδυναμώσει οικονομικά τη θέση της παγκοσμίως. Βάσει στοιχείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας από την ελληνική κρίση και μόνο η Γερμανία έχει κερδίσει 100 δισ. ευρώ. Μήπως γι’ αυτό την προκάλεσε κι’ όλας;
Η δε οικονομική κρίση στην Ευρώπη έχει ρίξει την ισοτιμία ευρώ δολαρίου με αποτέλεσμα να ευνοούνται οι εξαγωγές της Γερμανίας. Αυτό δεν συμφέρει καθ’ όλου τις ΗΠΑ που βλέπουν τις δικές του εξαγωγές να περιορίζονται και να μην μπορούν να βάλουν την οικονομία τους σε τροχιά ανάκαμψης. Οι χώρες της Ευρώπης με τη λιτότητα που επιβάλει το Βερολίνο δεν μπορούν να καταναλώσουν τα αμερικανικά προϊόντα, ενώ η ισοτιμία που είχε φτάσε στο 1 προς 1,... κάτι έπληξε ιδιαίτερα τις εξαγωγές της ΗΠΑ. Αυτός ήταν και ο λόγος των παρεμβάσεων από την Ουάσιγκτον υπέρ της Ελλάδας, πέραν βέβαια και των γεωπολιτικών προεκτάσεων, για το θέμα του χρέους. Η VW Group με τα περίπου 200 δισ. ευρώ τζίρο, αντιπροσωπεύει το 3% του γερμανικού ΑΕΠ. Ποσοστό τεράστιο για μία μόνο βιομηχανία. Πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς πως η γερμανική οικονομία εξαρτάται κυρίως από τις εξαγωγές της, οι οποίες είναι ίσον με το 45% του ΑΕΠ της.
Ο τομέας δε του αυτοκινήτου αποτελεί το 17% των εξαγωγών της Γερμανίας, το υψηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία, κάτι που σημαίνει ότι το Βερολίνο θα επιβλέψει τις εξελίξεις πολύ προσεκτικά. Κι αυτό γιατί θεωρείται σχεδόν βέβαιο πώς στο σκάνδαλο με τα πειραγμένα συστήματα εκπομπής ρύπων δεν φαίνεται να εμπλέκεται μόνο η VW, αλλά και άλλες γερμανικές εταιρείες.
Αμερικανοί αναλυτές του Stratfor το επισημαίνουν ήδη, λέγοντας πώς το σκάνδαλο θα είναι ακόμη μεγαλύτερο αν αποδειχτεί ότι εμπλέκονται και άλλοι Γερμανοί υποκατασκευαστές! Είναι ακριβώς σαν το σκάνδαλο της Siemens. Όπως αποκαλύφθηκε το σύστημα της απάτης, του «λαδώματος» και των μιζών επεκτείνονταν στα λεωφορεία της ΜΑΝ, στα υποβρύχια της HDW και της Ferrostaal, στα άρματα μάχης Leopard, και σε πολλά άλλα συστήματα που προμήθευαν Γερμανοί. Είναι το ίδιο ακριβώς που συμβαίνει και με τον τραπεζικό τομέα. Τράπεζες σε άλλες χώρες χρεοκοπούν, αλλά η Deutsche Bank που είναι η πιο εκτεθειμένη σε «τοξικά ομόλογα» και έχει τεράστια ανοίγματα μαζεύει όλο το χαρτί από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου και όχι μόνο. Τον Μάρτιο του 2015 έγινε γνωστό ότι η Deutsche Bank στις ΗΠΑ (το αμερικανικό παρακλάδι) απέτυχε παταγωδώς να περάσει τα “τέστ αντοχής” της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ ,τα οποία έδειξαν ότι κινείται στο “κόκκινο” και θα είναι αδύνατον να αντέξει ενδεχόμενη νέα χρηματοπιστωτική κρίση.
Η γερμανική τράπεζα δεν διαθέτει κανέναν μηχανισμό αντιμετώπισης έκτακτης κρίσης είπαν οι Αμερικανοί. Οι αμερικανικές αρχές την ελέγχουν ακόμη για χειραγώγηση επιτοκίων, φορολογικές παραβάσεις και προβλήματα με υποθήκες! Η αμερικανική θυγατρική της Deutsche Bank ,θα χρειαστεί τουλάχιστον 1 δις δολάρια για την “εξυγίανσή” της, είχαν καταλήξει οι αμερικανικές αρχές.
Τον Απρίλιο, η Deutsche Bank συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 2,5 δισεκ. δολαρίων για το σκάνδαλο χειραγώγησης του επιτοκίου διατραπεζικών χορηγήσεων Libor. Η σειρά σκανδάλων στην οποία έχει εμπλακεί η τράπεζα, όπως και τα δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα της, οδήγησαν στην παραίτηση, τον Ιούνιο, των δύο συνδιευθυνόντων συμβούλων της Deutsche Bank.
Η Γερμανία εδώ και αρκετά χρόνια επιδιώκει την "αυτονόμησή" της και να καταστεί η ίδια μια νέα υπερδύναμη. Αυτός είναι και ο λόγος της μετατροπής της ΕΕ σε γερμανική Ευρώπη, ακόμα και ο επιδιωκόμενος Ευρωστρατός θα είναι μια αναγέννηση-προέκταση της "Βέρμαχτ". Τα 90 δισ. δολάρια δεν είναι ένα απλό πρόστιμο, είναι μια "σφαλιάρα", είναι η προσπάθεια των ΗΠΑ να "κοντύνουν" το Βερολίνο.
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.