Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Eίμαι Ρωμιά! / Je suis grecque !


Melina_Mercouri.jpg Melina Mercouri
Ιστορίες, φασαρίες, που 'σαστε, μωρέ παιδιά



Histoires, fadaises, où êtes-vous, imbéciles,
Τι μου λένε, τι μου λένε, πως δεν είμαι πια Ρωμιά;



Qui me disent, qui me disent, que je ne suis plus grecque ?
Ήρθαν οι καραβανάδες και μου πήραν τα χαρτιά



La soldatesque est venue et m'a pris mes papiers
Και μου φέραν τα μαντάτα πως δεν είμαι πια Ρωμιά.



Et m'a délivré le message que je n'étais plus grecque.

μπαμπάς μου, ήσουν φρόνιμοι, το ξέρω εγώ καλά



Mes parents, étaient instruits, moi je le sais bien
Και ο μπαμπάς μου το 'λεγε πως ήσουνα Ρωμιά



Et mon père me l'a dit, que je suis grecque

Να βρισκόμουνα στην Τήνο και ν' ανάψω ένα κερί



Que j'aille [en pélerinage] à Tinos allumer un cierge,
Να μιλήσω, να δακρύσω, να ρωτήσω το γιατί.



Que je parle, que je pleure, que je demande le pourquoi.
Πες μου, πες μου, Παναγιά μου, τι είναι τούτα τα στοιχειά



Dis-moi, dis-moi, Sainte Vierge, qui sont ces gnomes
Που μας βάλανε στο γύψο και μας πήραν τα χαρτιά;



Qui nous roulent dans la farine* et nous prennent nos papiers ?

μπαμπάς μου, ήσουν φρόνιμη, το ξέρω εγώ καλά



Mes parents, étaient instruits, moi je le sais bien
Και ο μπαμπάς μου το 'λεγε πως ήσουνα Ρωμιά



Et mon père me l'a dit, que je suis grecque

Αχ, ραγιάδες, γαλονάδες, Αμερικανών παιδιά



Ah, esclaves, galonnés, serviteurs des Américains,
Πώς το λέτε, πώς το λέτε, πως δεν είμαι εγώ Ρωμιά;



Que dîtes-vous, que dîtes-vous, que moi, je ne suis pas grecque ?
Θα σας πάρουν το κεφάλι, θα 'ρθουν πίσω τα παιδιά,



On vous prendra la tête, les gars reviendront,
Θα μου δώσουν τα χαρτιά μου και θα ζήσω σα Ρωμιά



On me rendra mes papiers et je vivrai comme une Grecque.

Η ιστορία τέλειωσε, τα ζώα στα κλουβιά



L'histoire est terminée, les animaux en cage,
Η θάλασσα απέραντη κι εγώ πάλι Ρωμιά!



La mer à perte de vue et moi, à nouveau grecque !

* littéralement : dans le plâtre

Στίχοι, μουσική : Μάνου Χατζιδάκη
Paroles et musique : Manos Hatzidakis 

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.