Νέα Αυξημένα Διόδια πληρώνουν οι κάτοικοι του Βαρνάβα.
Ψάξαμε στο διαδίκτυο και στην Ιστοσελίδα του Δήμου, αλλά δεν βρήκαμε πουθενά την φημολογούμενη επιστολή που έστειλε ο Δήμαρχος προς τα Υπουργεία κλπ για τους δημότες της κοινότητας Βαρνάβα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει αλλά δεν είναι και μυστική.
Ψάξαμε στο διαδίκτυο και στην Ιστοσελίδα του Δήμου, αλλά δεν βρήκαμε πουθενά την φημολογούμενη επιστολή που έστειλε ο Δήμαρχος προς τα Υπουργεία κλπ για τους δημότες της κοινότητας Βαρνάβα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει αλλά δεν είναι και μυστική.
Επιστολή του Δήμαρχου Ωρωπού Ιωάννη Οικονομάκου προς τις αρμόδιες Αρχές και την "Νέα Οδό"
ΠΡΟΣ: Πρωθυπουργό της Ελλάδας
κ. Αντώνη Σαμαρά
Ωρωπός, 27-2-2014
Θέμα: Επιστολή για το τεράστιο πρόβλημα των Διοδίων στον Δήμο Ωρωπού
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Σεβόμενοι
τον ρόλο και αναγνωρίζοντας τις ευαισθησίες σας, σας ζητάμε να δώσετε
την δέουσα προσοχή, να παρέμβετε προσωπικά για να λυθεί οριστικά το
τεράστιο πρόβλημα των διοδίων που αντιμετωπίζουμε στον Δήμο Ωρωπού.
Εξάλλου,
θέλουμε ως υπεύθυνος πολιτικός ηγέτης να μεριμνήσετε για την
αποκατάσταση των αδικιών και να φροντίσετε για την κοινωνική ειρήνη και
την ευημερία των συμπολιτών μας. Δείξτε την απαιτούμενη τόλμη με πράξεις
για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης στον τόπο μας. Δεν είμαστε πολίτες
άλλης χώρας. Είμαστε Έλληνες και πολύ απλά κρίνεται το μέλλον μας, γι’
αυτό απευθυνόμαστε σε εσάς. Είμαστε υπέρ της ανάπτυξης, υπέρ της
δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης για αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας
μεταξύ Πρωθυπουργού, Υπουργών, Ιδιωτών, Πολιτών και Δημοτών.
Είμαστε ο μοναδικός Δήμος της πατρίδας μας που έχουμε 8 διόδια, ο πλησιέστερος -σε απόσταση-, Δήμος από το κέντρο της Αθήνας που αναγκάζεται να πληρώνει για τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών του διόδια. Είμαστε περιαστικός Δήμος και εισερχόμενος κάποιος στα διοικητικά μας όρια στα 2 χλμ. πληρώνει διόδια. Οι μετακινήσεις μέσα στον Δήμο μας γίνονται με διόδια.
Δυστυχώς, τον Δεκέμβριο ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης αν και είχε υποσχεθεί και από το βήμα της Βουλής, κατά τη διάρκεια ψήφισης του νομοσχεδίου για την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, ότι δε θα προχωρήσει σε καμία αύξηση, στις αρχές Φεβρουαρίου επιβλήθηκε αύξηση κατά 60% από την εταιρεία ΝΕΑ ΟΔΟΣ. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα υψηλή χρέωση των διοδίων μας έκανε όλους να αγανακτήσουμε και να κινητοποιηθούμε ειρηνικά και δημοκρατικά. Αν και διωχθήκαμε ποινικά 9 άνθρωποι και θα δικαστούμε τον Απρίλη, ωστόσο η αγανάκτηση του κόσμου είναι μεγάλη και δικαιολογημένη γιατί δεν έχει βρεθεί εφικτή λύση. Η εταιρεία μετά τις αντιδράσεις μας αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μείωση μόνο των μετωπικών διοδίων των Αφιδνών, –που δεν λύνει το πρόβλημα-, για τους μόνιμους κατοίκους, ενώ για τα 6 πλευρικά διόδια δυστυχώς οι αυξήσεις ισχύουν κανονικά για όλους. Παράλληλα, ο Υπουργός Μεταφορών με δηλώσεις του ανακοίνωσε μείωση των διοδίων και για όσους έχουν εξοχικά στον Δήμο Ωρωπού, κάτι το οποίο μέχρι στιγμής δεν ισχύει δημιουργώντας έτσι τεράστια σύγχυση στους δημότες μας. Αυτή η παραχώρηση βαφτίστηκε «δώρο» και θεωρούν ότι λύνει το πρόβλημα. Όμως η αδικία για τον Δήμο Ωρωπού συνεχίζεται στο θέμα αυτό. Είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα διοδίων στην Ελλάδα. Οι περιοχές μας που βασίζονται στον παραθεριστικό τουρισμό και στην επισκεψιμότητα μαραζώνουν οικονομικά, οι επιχειρήσεις και η τοπική οικονομία καταστρέφεται κυριολεκτικά και οι δημότες μας δεν αντέχουν άλλα οικονομικά βάρη.
Όπως αντιλαμβάνεστε πληρώνουμε όλα τα χρόνια άδικα και ακατανόητα τα περισσότερα διόδια της χώρας, έχοντας υποστεί όλες τις αυξήσεις. Φανταστείτε ότι από 5 μέχρι 25 χιλιόμετρα Εθνικής Οδού είμαστε αναγκασμένοι να χρεωνόμαστε για 51 χιλιόμετρα. Αν και οι συμβάσεις παραχώρησης του 2007 προέβλεπαν παράπλευρους δρόμους, με ευρωπαϊκές προδιαγραφές που θα εξασφάλιζαν την ομαλή μετακίνηση μας από περιοχή σε περιοχή, -καθότι είμαστε ο ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση περιαστικούς Δήμους της Ελλάδας και οι μετακινήσεις μας για κάθε δραστηριότητα (Εφορία, Σχολεία, Νοσοκομεία, Εργασία κ.τ.λ.) είναι αναγκαστικές με αυτοκίνητο, συνυπολογίζοντας ότι δε διαθέτουμε και επαρκές δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, δεν έχουμε ούτε τα αυτονόητα. Αντίθετα, οι παράπλευροι οδοί είναι στενοί, επικίνδυνοι και ακατάλληλοι και καθημερινά είμαστε υποχρεωμένοι, επειδή δεν διαθέτουμε πάνω από 150 ευρώ μηνιαίως μόνο για διόδια, να χρησιμοποιούμε τους ακατάλληλους παράπλευρους στους οποίους ήδη έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα. Σήμερα διέρχονται χιλιάδες αυτοκίνητα από τους παράδρομους και επικρατεί ένα κυκλοφοριακό χάος, λόγω της πολιτικής που ακολουθείται στο θέμα των διοδίων.
Εξάλλου η δυνατότητα που δόθηκε στην εταιρεία να τοποθετήσει μετωπικά διόδια στις Αφίδνες και να εισπράττει διόδια για όλο το τμήμα των 51 χλμ., από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι, ανεξάρτητα από τη διανυόμενη απόσταση, εκτός από το ότι έχει νομικά κενά, συνιστά καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και δεν σέβεται την αρχή της αναλογικότητας (π.χ. για τα 6 χλμ. από Αφίδνες μέχρι Άγ. Στέφανο καλούνται να πληρώσουν για χρήση 51 χλμ.). Αναλογικότητα που έθετε σαν προϋπόθεση των αυξήσεων και ο κ. Χρυσοχοϊδης στην επιτροπή της Βουλής και στην ολομέλεια του κοινοβουλίου τον περασμένο Δεκέμβρη.
Φτάνουμε στο σήμερα. Σας θυμίζουμε ότι το Δημοτικό μας Συμβούλιο, όπως είχε κάνει παλιότερα και το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατ. Αττικής, αποφάσισε να διεκδικήσει την μεταφορά των κεντρικών διοδίων στα όρια του Νομού και την κατάργηση των νέων πλευρικών διοδίων στο Δήμο Ωρωπού. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής με απόφασή που έλαβε πριν λίγες μέρες συμφωνεί και συντάσσεται απόλυτα με την απομάκρυνση των διοδίων στα όρια του Νομού για την ελεύθερη διέλευση των κατοίκων εντός Περιφέρειας Αττικής.
Κύριε Πρωθυπουργέ, ο διάλογος με το Υπουργείο και την εταιρεία βρίσκεται εκτός συγκεκριμένου και ρεαλιστικού στόχου και δεν ευθύνονται οι δημότες μας γι’ αυτό. Εμείς θέλουμε διάλογο, αλλά ουσιαστικό και έμπρακτο.
Αναμένοντας τις ενέργειές σας, βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω ενημέρωση χρειαστείτε.
Με εκτίμηση
Ο Δήμαρχος Ωρωπού
Ιωάννης Οικονομάκος
Είμαστε ο μοναδικός Δήμος της πατρίδας μας που έχουμε 8 διόδια, ο πλησιέστερος -σε απόσταση-, Δήμος από το κέντρο της Αθήνας που αναγκάζεται να πληρώνει για τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών του διόδια. Είμαστε περιαστικός Δήμος και εισερχόμενος κάποιος στα διοικητικά μας όρια στα 2 χλμ. πληρώνει διόδια. Οι μετακινήσεις μέσα στον Δήμο μας γίνονται με διόδια.
Δυστυχώς, τον Δεκέμβριο ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης αν και είχε υποσχεθεί και από το βήμα της Βουλής, κατά τη διάρκεια ψήφισης του νομοσχεδίου για την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, ότι δε θα προχωρήσει σε καμία αύξηση, στις αρχές Φεβρουαρίου επιβλήθηκε αύξηση κατά 60% από την εταιρεία ΝΕΑ ΟΔΟΣ. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα υψηλή χρέωση των διοδίων μας έκανε όλους να αγανακτήσουμε και να κινητοποιηθούμε ειρηνικά και δημοκρατικά. Αν και διωχθήκαμε ποινικά 9 άνθρωποι και θα δικαστούμε τον Απρίλη, ωστόσο η αγανάκτηση του κόσμου είναι μεγάλη και δικαιολογημένη γιατί δεν έχει βρεθεί εφικτή λύση. Η εταιρεία μετά τις αντιδράσεις μας αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μείωση μόνο των μετωπικών διοδίων των Αφιδνών, –που δεν λύνει το πρόβλημα-, για τους μόνιμους κατοίκους, ενώ για τα 6 πλευρικά διόδια δυστυχώς οι αυξήσεις ισχύουν κανονικά για όλους. Παράλληλα, ο Υπουργός Μεταφορών με δηλώσεις του ανακοίνωσε μείωση των διοδίων και για όσους έχουν εξοχικά στον Δήμο Ωρωπού, κάτι το οποίο μέχρι στιγμής δεν ισχύει δημιουργώντας έτσι τεράστια σύγχυση στους δημότες μας. Αυτή η παραχώρηση βαφτίστηκε «δώρο» και θεωρούν ότι λύνει το πρόβλημα. Όμως η αδικία για τον Δήμο Ωρωπού συνεχίζεται στο θέμα αυτό. Είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα διοδίων στην Ελλάδα. Οι περιοχές μας που βασίζονται στον παραθεριστικό τουρισμό και στην επισκεψιμότητα μαραζώνουν οικονομικά, οι επιχειρήσεις και η τοπική οικονομία καταστρέφεται κυριολεκτικά και οι δημότες μας δεν αντέχουν άλλα οικονομικά βάρη.
Όπως αντιλαμβάνεστε πληρώνουμε όλα τα χρόνια άδικα και ακατανόητα τα περισσότερα διόδια της χώρας, έχοντας υποστεί όλες τις αυξήσεις. Φανταστείτε ότι από 5 μέχρι 25 χιλιόμετρα Εθνικής Οδού είμαστε αναγκασμένοι να χρεωνόμαστε για 51 χιλιόμετρα. Αν και οι συμβάσεις παραχώρησης του 2007 προέβλεπαν παράπλευρους δρόμους, με ευρωπαϊκές προδιαγραφές που θα εξασφάλιζαν την ομαλή μετακίνηση μας από περιοχή σε περιοχή, -καθότι είμαστε ο ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση περιαστικούς Δήμους της Ελλάδας και οι μετακινήσεις μας για κάθε δραστηριότητα (Εφορία, Σχολεία, Νοσοκομεία, Εργασία κ.τ.λ.) είναι αναγκαστικές με αυτοκίνητο, συνυπολογίζοντας ότι δε διαθέτουμε και επαρκές δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, δεν έχουμε ούτε τα αυτονόητα. Αντίθετα, οι παράπλευροι οδοί είναι στενοί, επικίνδυνοι και ακατάλληλοι και καθημερινά είμαστε υποχρεωμένοι, επειδή δεν διαθέτουμε πάνω από 150 ευρώ μηνιαίως μόνο για διόδια, να χρησιμοποιούμε τους ακατάλληλους παράπλευρους στους οποίους ήδη έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα. Σήμερα διέρχονται χιλιάδες αυτοκίνητα από τους παράδρομους και επικρατεί ένα κυκλοφοριακό χάος, λόγω της πολιτικής που ακολουθείται στο θέμα των διοδίων.
Εξάλλου η δυνατότητα που δόθηκε στην εταιρεία να τοποθετήσει μετωπικά διόδια στις Αφίδνες και να εισπράττει διόδια για όλο το τμήμα των 51 χλμ., από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι, ανεξάρτητα από τη διανυόμενη απόσταση, εκτός από το ότι έχει νομικά κενά, συνιστά καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και δεν σέβεται την αρχή της αναλογικότητας (π.χ. για τα 6 χλμ. από Αφίδνες μέχρι Άγ. Στέφανο καλούνται να πληρώσουν για χρήση 51 χλμ.). Αναλογικότητα που έθετε σαν προϋπόθεση των αυξήσεων και ο κ. Χρυσοχοϊδης στην επιτροπή της Βουλής και στην ολομέλεια του κοινοβουλίου τον περασμένο Δεκέμβρη.
Φτάνουμε στο σήμερα. Σας θυμίζουμε ότι το Δημοτικό μας Συμβούλιο, όπως είχε κάνει παλιότερα και το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατ. Αττικής, αποφάσισε να διεκδικήσει την μεταφορά των κεντρικών διοδίων στα όρια του Νομού και την κατάργηση των νέων πλευρικών διοδίων στο Δήμο Ωρωπού. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής με απόφασή που έλαβε πριν λίγες μέρες συμφωνεί και συντάσσεται απόλυτα με την απομάκρυνση των διοδίων στα όρια του Νομού για την ελεύθερη διέλευση των κατοίκων εντός Περιφέρειας Αττικής.
Κύριε Πρωθυπουργέ, ο διάλογος με το Υπουργείο και την εταιρεία βρίσκεται εκτός συγκεκριμένου και ρεαλιστικού στόχου και δεν ευθύνονται οι δημότες μας γι’ αυτό. Εμείς θέλουμε διάλογο, αλλά ουσιαστικό και έμπρακτο.
Αναμένοντας τις ενέργειές σας, βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω ενημέρωση χρειαστείτε.
Με εκτίμηση
Ο Δήμαρχος Ωρωπού
Ιωάννης Οικονομάκος
Ανοικτή επιστολή Δημάρχου Ωρωπού προς Βουλευτές Περιφέρειας Αττικής για το μεγάλο πρόβλημα των διοδίων
Πηγή:Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.