Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

Το μπάχαλο της Δημόσιας διοίκησης … δεν υπάρχει υπηρεσία που να παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία των Δήμων και Κοινοτήτων.



Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ του Υπουργείου Οικονομικών Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Διεύθυνση Εισαγωγής και Ελέγχου Στοιχείων (Δ32) «Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν υπάρχει υπηρεσία που παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία σε επίπεδο Δήμων και Κοινοτήτων».
ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΚΥΡΙΟ ΒΕΜΟ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΗ ΔΗΛΩΣΗ !!


Δηλαδή το έγγραφο (E-mail) του Υπουργείου Οικονομικών παραδέχεται ότι δεν υπάρχει ούτε υπηρεσία αλλά ούτε έστω ένας απλός μηχανισμός (data entry) που να παρακολουθεί ή έστω απλά να καταγράφει μηχανογραφικά (στην δεύτερη περίπτωση) τα οικονομικά στοιχεία των Δήμων και των Κοινοτήτων.


From: Kyriakos Gkikas [mailto:kyriakosgkikas@gmail.com]
Sent: Tuesday, November 01, 2011 3:15 AM
To:
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ
Subject: Μια απάντηση σε ένα ερώτημα μέσω E-mail που πρέπει να συζητηθεί. ---- Δημόσια Διοίκηση - Μέρος Β
 Λονδίνο 1  Νοεμβρίου 2011 
Μια απάντηση σε ένα ερώτημα μέσω E-mail που πρέπει να συζητηθεί.
 Καταρχάς θέλω να γίνει ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει κανένα προηγούμενο  από πλευράς μου με κανένα Δημόσιο Λειτουργό όταν απευθύνομαι σε οποιαδήποτε Δημόσια Υπηρεσία…
Θέλω να γίνει ξεκάθαρο ότι ένας απλός Πολίτης  δεν μπορεί να τα βάλει με το σύστημα.
Θέλω να γίνει ξεκάθαρο ότι ο ένας απλός Πολίτης μπορεί σε πολλά πράγματα να είναι λάθος και να κάνει και αυτός λάθη….
Για αυτό το λόγο γίνεται μια ανοιχτή συζήτηση και ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του.
 Δέχομαι την απάντηση από το Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Δ32 του Υπουργείου Οικονομικών ως έχει, αλλά από την άλλη  κρατώ τούτο. Δυστυχώς, όπως ισχυρίζεται ο Προϊστάμενος της υπηρεσίας δεν υπάρχει υπηρεσία που παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία σε επίπεδο Δήμων και Κοινοτήτων. (Παρακαλώ δείτε σχετικό 1).
Από την άλλη βέβαια τα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για τα οικονομικά των  διάφορων Δήμων ανά  την Επικράτεια πληθαίνουν , (Παρακαλώ δείτε σχετικό 2). Για το λόγο αυτό δεν έχω παρά να μην ελπίζω σε καλυτέρευση των Οικονομικών  των Δήμων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ωστόσο όμως ακούμε  κατά καιρούς δηλώσεις από Πολιτικούς ότι το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο . Διάφορες δηλώσεις ότι έχουν διεξαχθεί  ΕΔΕ και θα λάμψει η αλήθεια γύρω από την διαχείριση των Οικονομικών της  Τοπικής Αυτοδιοίκησης…
Στην εποχή της πληροφόρησης όμως δεν υπάρχει κάποιος «Μηχανισμός», μια «Υπηρεσία»   που να ελέγχει τα οικονομικά στοιχεία σε επίπεδο Δήμων και Κοινοτήτων.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
 Εγώ από πλευράς μου επιμένω για  τα οικονομικά στοιχεία και τα χρήματα που διαχειρίστηκαν τα οικονομικά  έτη 2002 έως και 2010 στην πρώην Κοινότητα Γραμματικού και το ταμείο της Κοινότητας ανά έτος.
 Με Τιμή
Κυριάκος Γκίκας

ΥΓ1 . Κάθε φορά που βρισκόμουνα σε περίοδο Δημοτικών και Νομαρχιακών εκλογών, είτε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ( Σικάγο), είτε στο Ηνωμένο Βασίλειο( Λονδίνο). Έπαιρνα το αεροπλάνο με ΔΙΚΑ ΜΟΥ έξοδα για να παρευρεθώ  στην  ιδιαίτερη πατρίδα μου το Γραμματικό και  να ασκήσω το Δημοκρατικό μου δικαίωμα.
Δεν είναι τώρα η περίοδος να μάθω αν τα «Παλαμάκια» που χτύπαγα είχαν αξία ή όχι ??
Αν δεν γίνει αυτό τώρα  με τον τρόπο που το ζητώ ποτέ θα το μάθω?? Με ποιόν άλλο τρόπο θα ενημερωθώ και θα καλυτερεύσω σαν  Ενεργός Πολίτης ???

ΣΧΕΤΙΚΟ 1
---------- Forwarded message ----------
From: Aχιλλέας Βέμος <a.vemos@gsis.gov.gr>
Date: 2011/10/31
Subject: Re: ΠΡΟΣ ---- Υπουργείο Οικονομικών Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
- Hide quoted text -
To: Kyriakos Gkikas <
kyriakosgkikas@gmail.com>
Cc: Diomidis Spinellis <
dds@gsis.gr>

  Αγαπητέ κύριε Γκίκα,
            όπως φαίνεται και από την πρώτη απάντηση που σας έστειλα με e-mail     "η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών και ειδικότερα η Διεύθυνση Εισαγωγής και Ελέγχου Στοιχείων (Δ32), της οποίας προΐσταμαι, δεν διαθέτει τα στοιχεία που ζητάτε :
".............................τον Ισολογισμό της Πρώην Κοινότητας Γραμματικού,( Ανατολικής Αττικής), για τα οικονομικά έτη 2002 έως και 2010. Ποιό ήταν το κλείσιμο του ταμείου για κάθε έτος ?? ......."".

από έρευνα που έκανα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν υπάρχει υπηρεσία που παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία σε επίπεδο Δήμων και Κοινοτήτων.  Θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Υπουργείο Εσωτερικών (www.ypes.gr) ή (για πιθανή κακοδιαχείριση) στο Σώμα ελεγκτών - επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης.-
 o Προϊστάμενος της Δ32
ΒΕΜΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ


 Σχετικό 2
 Σε αποσύνθεση τα οικονομικά των Δήμων
Σε αποσύνθεση βρίσκονται τα οικονομικά πολλών Δήμων της χώρας, λόγω των χρεών τους, ενώ τα διευρυμένα χρέη που δημιουργήθηκαν από τις συνενώσεις του «Καλλικράτη», οδήγησαν ακόμα και..... υγιείς οικονομικά Δήμους στο μαρασμό.

Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη καταγραφή της Τραπέζης της Ελλάδος, οι δανειακές υποχρεώσεις των 1.034 Δήμων της χώρας αποκλειστικά προς τις τράπεζες και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ανέρχονται σε 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αν προστεθούν σε αυτό το πόσο ακόμη 1,3 δισ. ευρώ που εκτιμά η ΚΕΔΚΕ ότι αγγίζουν οι οφειλές των Δήμων προς ασφαλιστικά ταμεία και Εφορίες, καθώς και τα χρέη των δημοτικών επιχειρήσεων - τότε το ποσό εκτινάσσεται στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Την δεινή οικονομική κατάσταση των Δήμων καταδεικνύει η περίπτωση του Δήμου Θεσσαλονίκης που αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του σε σχέση με το χρέος των 25 εκατομμυρίων ευρώ, με ορατό πλέον τον κίνδυνο ακόμη και της στάσης πληρωμών.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο Γιάννης Μπουτάρης σημείωσε πως το υπουργείο Οικονομικών έχει διαβεβαιώσει πως θα γίνει ρύθμιση καθώς σε διαφορετική περίπτωση, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «θα κλειδώσουμε την πόρτα και θα δώσουμε τα κλειδιά.»

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης αναφέρει ότι ήδη μειώθηκαν κατά 30% τα ποσά που δίνει το κράτος, ενώ δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα προγράμματα «Ελλάδα» και ΕΣΠΑ.

Τα νέα οικονομικά στοιχεία δείχνουν, πως οι συνενώσεις φόρτωσαν με χρέη και δήμους που μέχρι πρότινος ήταν εύρωστοι οικονομικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Δήμος Ρέντη που συνενώθηκε με τη Νίκαια.

Όπως τόνισε ο δήμαρχος Νίκαιας – Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, ο Δήμος του Ρέντη είχε πλεόνασμα και ο Δήμος της Νίκαιας είχε ένα τεράστιο χρέος. Σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου αυτό το χρέος φτάνει τα 87 εκατομμύρια ευρώ «Προσπαθούμε από την αρχή του χρόνου να το αντιμετωπίσουμε αντιλαμβάνεστε ότι είναι εκρηκτική η κατάσταση» σημείωσε.

Παράλληλα, ο Δήμος Κιλελέρ που προέκυψε μετά από συνένωση πέντε Δήμων έχει χρέος 8,5 εκατομμυρίων ευρώ από τιμολογιακές οφειλές, άτυπες οφειλές, δανεισμό και έργα που εκκρεμούν.
:http://www.skai.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
2011/11/1 D.S.DAMASKOS damaskosdimitrios@gmail.com
Αγαπητέ κύριε Σπινέλη,
 1/Ακόμα και ο σημερινός πρωθυπουργός έχει, συχνά, δηλώσει ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση της Χώρας μας
είναι θεμελιώδης συντελεστής του προβλήματος διαφθοράς κακοδιοίκησης και κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος.
2/Για δική σας ευκολία επαναλαμβάνω την απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών στον κ.Γκίκα.
<<……… από έρευνα που έκανα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
 δεν υπάρχει υπηρεσία που παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία σε επίπεδο Δήμων και Κοινοτήτων.
 Θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Υπουργείο Εσωτερικών (
www.ypes.gr) ή (για πιθανή κακοδιαχείριση) στο Σώμα ελεγκτών - επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης.-
  o Προϊστάμενος της Δ32
ΒΕΜΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ          >>>
 Δηλαδή έχουμε  μπροστά μας ένα έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών που παραδέχεται ότι δεν υπάρχει ούτε υπηρεσία αλλά ούτε έστω ένας απλός μηχανισμός (data entry) που να παρακολουθεί ή έστω απλά να καταγράφει μηχανογραφικά (στην δεύτερη περίπτωση) τα οικονομικά στοιχεία των Δήμων και των Κοινοτήτων.
 Πιστεύετε ότι ισχύουν τα ίδια και σε άλλες π.χ. χώρες στην Ε.Ε?.
 Δ.Σ.Δαμάσκος


From: Kyriakos Gkikas [mailto:kyriakosgkikas@gmail.com]
Sent: Tuesday, November 01, 2011 9:32 AM
To: dds@minfin.gr; D.S.DAMASKOS
Cc: Βέμος, Αχιλλέας
Subject: Re: Μια απάντηση σε ένα ερώτημα μέσω E-mail που πρέπει να συζητηθεί. ---- Δημόσια Διοίκηση - Μέρος Β
Αγαπητέ Κύριε Σπινέλλη θα το κάνω και αυτό !!!!
ΜφΧ
Κυριάκος Γκίκας

 2011/11/1 Διομήδης Σπινέλλης <dds@minfin.gr>
Αγαπητέ κύριε Γκίκα,

Παρακολουθώ τις ανταλλαγές μηνυμάτων σας και τη φιλότιμη προσπάθεια του κου Βεμου να σας απαντά, παρά τον πολύ μεγάλο φόρτο εργασίας του. Θα με ενδιέφερε να ζητήσετε από τον αντίστοιχο διευθυντή του HMRC τον ισολογισμό της πόλης του Λονδίνου και να μας πείτε τα αποτελέσματα.
Φιλικά,
Διομήδης Σπινελλης
From: Kyriakos Gkikas [mailto:kyriakosgkikas@gmail.com]
Sent: Wednesday, November 02, 2011 9:13 AM
To:
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ
Subject: Re: Δεν υπάρχει υπηρεσία που παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία σε επίπεδο Δήμων και Κοινοτήτων.
Πιστεύετε Κύριε Σπινέλη οτι σε άλλες χώρες της Ε.Ε. θα επέτρεπαν αυτά που έγιναν στην πρώην Κοινότητα Γραμματικού και όχι μόνο ( και σε άλλους Δήμους και Κοινότητες ) ??????????????????????????????
Αν δεν υπάρχει Υπηρεσία που να παρακολουθεί τα οικονομικά των Δήμων φοβάμαι οτι τα ίδια γίνοταν τη δεκαετία το '90, '00, '10, αλλά και τα ίδια θα γίνονται και το 2020 και το 2030... είμαι λάθος ??????????
 Δεν έχω και ΄γω  σαν Πολίτης Ευθύνες ??????? Που το επιτρέπω ??????????
 Κυριάκος Γκίκας
   
 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΗΜΑ ---- ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ​: 03/05/1998

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:            03/05/1998
 ΚΑΛΛΙΣΤΑ θα μπορούσε να έχει ως τίτλο του «Το μεγάλο φαγοπότι». Πρόκειται για το πόρισμα του ελέγχου των οικονομικών των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ανατολική Αττική το οποίο αποκαλύπτει σήμερα «Το Βήμα». Και είναι καταπέλτης. Η υπόθεση έχει όλα τα στοιχεία ενός πολιτικοοικονομικού φιλμ νουάρ: επίορκους κρατικούς λειτουργούς, αετονύχηδες εργολάβους και επιλήσμονες εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης. Και ο παρεμβατικός ρόλος της κυβερνητικής εξουσίας; Μάλλον ανύπαρκτος.
Η ιστορία από την αρχή. Στις αρχές του τρέχοντος έτους «Το Βήμα», ως γνωστόν, είχε αποκαλύψει το «μεγάλο φαγοπότι» που είχε στηθεί στην Ανατολική Αττική με «συνδαιτυμόνες» εργολάβους, κρατικούς λειτουργούς και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το δημοσίευμα υπήρξε η αφορμή ώστε να επισπευσθεί η διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου. Διότι η υπόθεση ήταν γνωστή στους αρμοδίους από παλαιότερα.
* Οι πλαστοί λογαριασμοί
Στις 12 Ιουνίου 1997 ο προϊστάμενος της ΔΟΥ Αγίου Στεφάνου κ. Δ. Μπεκίρος, που επιλαμβάνεται των χρηματοδοτήσεων των δήμων και των κοινοτήτων της περιοχής, είχε αποστείλει προς τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών μια αναφορά στην οποία, μεταξύ άλλων, ανέφερε και τα εξής: «Κατά τον μήνα Μάιο 1997 τα χρηματικά υπόλοιπα ορισμένων κοινοτήτων που εξυπηρετούνται μέσω ΔΟΥ Αγίου Στεφάνου σχεδόν διπλασιάστηκαν. Αυτό, όμως, οφείλεται σε λάθος μεταφορά τους ήδη από το κλείσιμο των οικείων λογαριασμών τής 31.12.94 και ακολούθως σε εσφαλμένες μεταφορές των επόμενων χρήσεων 31.12.95 και 31.12.96». Τι σημαίνει αυτό; Απλώς ότι οι λογαριασμοί των ΟΤΑ ούτε λίγο ούτε πολύ ήταν πλαστοί.
Η υπόθεση όμως είχε και ουρά... Η απάτη είχε αποκαλυφθεί και από τη διοίκηση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, του οποίου τα κατά τόπους γραφεία που συστεγάζονται με τις κατά τόπους ΔΟΥ (λόγω οικονομίας γαρ), σύμφωνα με τον ν. 2252/52 και το ΒΔ 757/69, είναι υπεύθυνα για την άσκηση ελέγχου στην ταμειακή διαχείριση των ΟΤΑ. Μάλιστα, σε εμπιστευτικό έγγραφο της διοίκησης προς την Περιφερειακή Διοίκηση Ανατολικής Αττικής, με ημερομηνία 19 Ιουνίου 1997, που έχει στη διάθεσή του «Το Βήμα» και το οποίο κοινοποιήθηκε στα υπουργεία Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών, αναφέρονται τα εξής:
«Μεταξύ των ΔΟΥ που εμφάνισαν ανοίγματα χρεωστικά στους λογαριασμούς των κοινοτήτων είναι και η ΔΟΥ του Αγίου Στεφάνου και μάλιστα για ορισμένες κοινότητες (Βαρνάβα - Γραμματικού) σε ανησυχητικό βαθμό, αφού τα χρηματικά ανοίγματα "κόκκινα" στις 31.3.1995 ανήρχοντο σε 1.030.000.000 και 1.124.000.000 αντίστοιχα.
Στα υποβληθέντα αιτήματά τους να ρυθμίσουν τις οφειλές βάσει των διατάξεων του ν. 2307/95 το Ταμείο, μετά από έλεγχο των οικονομικών τους στοιχείων, διαπίστωσε ότι η ζητούμενη ρύθμιση κατέστη αδύνατη διότι με τους υπάρχοντες οικονομικούς πόρους δεν θα μπορούσαν να πληρώνουν την τοκοχρεολυτική δόση των χορηγηθησομένων δανείων.
Από τον μήνα Μάιο 1994 τα χρεωστικά υπόλοιπα των άνω κοινοτήτων αυξάνοντο συνεχώς και στις 31.12.1995 ανήλθαν: α) στην Κοινότητα Βαρνάβα σε 1.208.000.000 δρχ., β) στην Κοινότητα Γραμματικού σε 2.072.000.000 δρχ., γ) στην Κοινότητα Καπανδριτίου σε 96.000.0000 δρχ. από θετικό που ήταν την 31.3.95.
Ολη αυτή την περίοδο, δηλαδή αρχές 1995 ως αρχές 1997, η υπόλογος ελεγκτής εμφάνιζε ανακριβή χρεωστικά υπόλοιπα τόσο στα επίσημα έγγραφα της ΔΟΥ προς την κεντρική υπηρεσία του Ταμείου και τα υπουργεία όσο και στους επιθεωρητές του Ταμείου στις επανειλημμένες επιθεωρήσεις που διεξήγαγαν στη ΔΟΥ Αγίου Στεφάνου αλλά και στην τοποθετηθείσα στη ΔΟΥ υπάλληλό μας Αγ. Κωσταρέλλη».
* Δεν τιμωρήθηκε κανένας!
Σκάνδαλο; Μάλλον. Θέλετε, όμως, να μάθετετε και τη συνέχεια; Λοιπόν, τόσο το υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης όσο και το υπουργείο Οικονομικών, που εμπλέκονται στην υπόθεση, δεν κατόρθωσαν ούτε καν να μεταθέσουν ή έστω να αντικαταστήσουν την υπάλληλο που φέρεται ­ σύμφωνα τουλάχιστον με τα έγγραφα που αποκαλύπτει «Το Βήμα» ­ ότι εμπλέκεται στην υπόθεση. Είναι μια περίπτωση που καταδεικνύει ότι οι διακηρύξεις της κυβέρνησης περί ασυμβίβαστου της μονιμότητας του δημοσίου υπαλλήλου με περιπτώσεις ατασθαλιών χάνουν το νόημά τους.
Στις 24 Οκτωβρίου 1997, δηλαδή τέσσερις μήνες μετά τις διαπιστώσεις του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Αττικής κ. Ν. Μιχαλόπουλος σε έγγραφό του προς τη ΔΟΥ Αγίου Στεφάνου ζητεί «να μας γνωρίσετε αν στην υπηρεσία σας υπηρετεί άλλος ελεγκτής εσόδων - εξόδων τον οποίο και προτείνετε να ορισθεί υπόλογος σε αντικατάσταση της Π. Σοβόλου». Με άλλα λόγια, είχε βγει το «γαϊτανάκι» των υπευθυνοανεύθυνων οι οποίοι μπροστά στο σκάνδαλο είχαν αρχίσει να νίπτουν τας χείρας τους.
* Τι έδειξε το πόρισμα
Η υπόθεση σήμερα έχει παραπεμφθεί στον αρμόδιο εισαγγελέα στον οποίο διαβιβάστηκε το πόρισμα των ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών, που έχει ασκήσει και ποινική δίωξη. Τι κατέδειξε το πόρισμα των ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών; Σημεία και τέρατα. Αντιγράφω τα συμπεράσματα:
Πρώτον, δεν τηρήθηκαν ορθώς οι λογαριασμοί των ΟΤΑ, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρές υπερβάσεις εις βάρος των διαθεσίμων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Με άλλα λόγια, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πλήρωνε δισ. δραχμές για αμφιβόλου αποτελεσματικότητας υπηρεσίες των ΟΤΑ της περιοχής.
Δεύτερον, η διόγκωση των χρεωστικών υπολοίπων των ΟΤΑ άρχεται από το έτος 1994 και κυμαίνεται για κάποιες κοινότητες σε πολύ υψηλά ποσοστά. Τα υψηλά ποσοστά διατηρήθηκαν και τα επόμενα έτη και ως τον Μάιο του 1997, γεγονός που κατά την άποψή μας καταδεικνύει ότι από τα αρμόδια όργανα δεν καταβλήθηκαν οι δέουσες προσπάθειες περιορισμού ή μείωσης αυτών.
Τρίτον, τα υψηλότερα χρεωστικά υπόλοιπα παρουσιάζονται στις κοινότητες Βαρνάβα και Γραμματικού αλλά και σε αυτές των Καλάμου, Καπανδριτίου, Σκάλας, Συκάμινου, Μαρκόπουλου, ενώ υψηλά χρεωστικά παρουσίασαν οι δήμοι Αγίου Στεφάνου και Αυλώνα, όπως και οι κοινότητες Ωρωπού, Ανοιξης, Διονύσου, Κρυονερίου κ.ά., πλην όμως κατά το πλείστον τα κάλυψαν με έσοδα, δάνεια ή επιχορηγήσεις. Αντίθετα, οι κοινότητες Μαλακάσας, Ν. Παλατιών, Πολυδενδρίου, Ροδόπολης, Σταμάτας, όπως και ο Σύνδεσμος Μαυροσουβάλας, είχαν πάντα πιστωτικά υπόλοιπα.
Τέταρτον, δεν προέκυψε διπλασιασμός των χρεωστικών υπολοίπων των κοινοτήτων που αναφέρονται στην αναφορά του προϊσταμένου της ΔΟΥ Αγίου Στεφάνου και κατά τους μήνες Μάιο - Ιούνιο 1997 αλλά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουμε, τα υψηλά χρεωστικά υπόλοιπα προϋπήρχαν και η εντύπωση περί διπλασιασμού τους κατά τους ως άνω μήνες οφειλόταν στα ανακριβή στοιχεία που είχαν δοθεί κατά τον μήνα Ιούνιο 1996 από την ελεγκτή εξόδων ΟΤΑ και τα οποία είχαν χρησιμεύσει ως βάση των στατιστικών στοιχείων που κάθε τρίμηνο αποστέλλονταν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και ουδόλως αυτά ανταποκρίνονταν στα πραγματικά λογιστικά στοιχεία των λογαριασμών των εν λόγω ΟΤΑ.
* Οι ευθύνες της Νομαρχίας
Πέμπτον, τα υψηλά χρεωστικά υπόλοιπα έχουν παρουσιασθεί στους λογαριασμούς των ΟΤΑ από τους οποίους πληρώνονται τα διάφορα δημοτικά και κοινοτικά έργα αλλά και σε αυτούς από τους οποίους πληρώνονται οι λειτουργικές δαπάνες. Σαφής προσδιορισμός του ύψους της επιβάρυνσης κατά λογαριασμό είναι αδύνατος να γίνει λόγω των αλλοιώσεων που έχει επιφέρει στα βιβλία και στις καταστάσεις η ελεγκτής εξόδων ΟΤΑ κ. Π. Σόβολου αλλά και λόγω του ότι αυτό θα απαιτούσε πολύ χρόνο και κόπο λόγω του πλήθους των γενομένων πληρωμών και των γενομένων από τις κοινότητες κατ' έτος τροποποιήσεωνν των προϋπολογισμών εξόδων και της μεταφοράς «κονδυλίων» από κωδικό σε κωδικό.
Εκτον, ευθύνη για τη δημιουργία υψηλών χρεωστικών υπολοίπων φέρουν και οι αρμόδιες νομαρχιακές υπηρεσίες που δέχονται και εγκρίνουν εξωπραγματικούς προϋπολογισμούς που συντάσσουν και υποβάλλουν οι ΟΤΑ και οι οποίοι εκτελούνται μόνον ως προς το σκέλος των εξόδων, δεδομένου ότι με την αποδοχή τους δημιουργούν «άλλοθι» για τη δυνατότητα διάθεσης κονδυλίων για λειτουργικές δαπάνες ή έργα.
Έβδομον, προκλήθηκε ανάμειξη της διαχείρισης του Δημοσίου με εκείνη του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων με αποτέλεσμα την εμφάνιση χρηματικών υπολοίπων από οφειλές ως επί το πλείστον του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων προς το Δημόσιο και κατ' επέκταση ζημία του Δημοσίου λόγω απώλειας εσόδων εκ τόκων από τη μη έγκαιρη λογιστική τακτοποίηση των διαφορών των δύο διαχειρίσεων.
Ογδοον, ανακύπτει επομένως θέμα ευθυνών των αρμοδίων οργάνων κατά την άσκηση των καθηκόντων της διεξαγωγής της ταμειακής υπηρεσίας των ΟΤΑ στη ΔΟΥ Αγίου Στεφάνου.
Δ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
  ΠΗΓΗ
http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=98826

Διαβάστε επίσης: Το μπάχαλο της Δημόσιας διοίκησης … Ο Κ. Γκίκας περιμένει ακόμη απάντηση...από τον Δήμο Μαραθώνα!

Πηγή E-mails

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.