Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Πανάκριβες οι ενστάσεις επί των δασικών χαρτών

Σε µηχανή... παραγωγής ζεστού χρήµατος για τον κρατικό κορβανά εξελίσσεται η διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων από τους αγρότες επί του περιεχομένου των αναρτηµένων δασικών χαρτών.
Αναμένεται να δοθεί παράταση μέχρι τον Αύγουστο του 2018 για τις αιτήσεις εξαγοράς εκχερσωμένων εκτάσεων, ενώ δεν αποκλείεται παράταση και για τις αντιρρήσεις μετά τις 12 Ιουνίου. 
Αναμένεται να δοθεί παράταση μέχρι τον Αύγουστο του 2018 για τις αιτήσεις εξαγοράς εκχερσωμένων εκτάσεων, ενώ δεν αποκλείεται παράταση και για τις αντιρρήσεις μετά τις 12 Ιουνίου.

Πληροφορίες που περιήλθαν σε γνώση της Agrenda, αναφέρουν ότι οι αρµόδιοι υπάλληλοι εµµέσως πλην σαφώς προτρέπουν τους αγρότες, των οποίων τα χωράφια φαίνονται δάσος στον αναρτηµένο χάρτη, να υποβάλλουν τις πανάκριβες ενστάσεις, αντί των δωρεάν αίτησεων διόρθωσης πρόδηλων λαθών, ούτως ώστε «να είναι καλυµµένοι», όπως τους τονίζουν.

Όπως καταγγέλλουν µάλιστα µιλώντας στην Agrenda αγανακτισµένοι παραγωγοί, που µετέβησαν σε κατά τόπους δασικές υπηρεσίες, όταν αντιλήφθηκαν ότι αγροτικές εκµεταλλεύσεις που κληρονόµησαν από τους παππούδες τους, βαπτίστηκαν… δάσος εν µία νυκτί, «οι αρµόδιοι επί της ουσίας ωθούν τους θορυβηµένους αγρότες στην υποβολή αντιρρήσεων, προκειµένου το κράτος να εισπράξει τα παράβολα και οι υπάλληλοι να έχουν ρόλο στα πράγµατα».
«Οι υπηρεσιακοί παροτρύνουν τους αγρότες που θίγονται να επιλέξουν τη λύση της αντίρρησης στο περιεχόµενο του αναρτηµένου χάρτη, αντί µιας αίτησης για πρόδηλο λάθος, για το οποίο δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωµής παράβολου», αναφέρει εις εξ αυτών των αγροτών, που αντιµετωπίζει πρόβληµα µε τµήµα του λιοστασιού του, που φαίνεται δασικό.



Ο ίδιος έχοντας ασχοληθεί συστηµατικά τις τελευταίες ηµέρες, χάνοντας χρόνο και χρήµα σηµειώνει πως: «το επιχείρηµα που χρησιµοποιούν είναι ότι κατά την διαδικασία αντίρρησης, ανεξάρτητα από την γνωµάτευση του δασικού υπαλλήλου, ο οποίος θα δει αρχικά το χωράφι που ‘βαφτίζεται’ δάσος, µια επιτροπή µε συµµετοχή και δικηγόρου, θα συνέλθει προκειµένου να αποφανθεί για το χαρακτήρα της ένστασης».
«Αντίθετα», προσθέτει ο ίδιος, «µε την δωρεάν απλή αίτηση, οι υπάλληλοι επισηµαίνουν στον ενδιαφερόµενο, ότι δεν θα συνεδριάσει απαραίτητα η επιτροπή, ανεξάρτητα από τη γνωµάτευση του δασικού υπαλλήλου».
Αυτό έχει σαν αποτέλεσµα η τύχη ενός αγροτεµαχίου να εξαρτάται αποκλειστικά εν τέλει από την βούληση και τη θέληση ενός και µόνο δασικού υπαλλήλου.
Σηµειώνεται ότι, περιπτώσεις, σαν την πιο πάνω εµπίπτουν στα εκκρεµή ακόµα και σήµερα ζητήµατα, που αφορούν:
  •  Εκτάσεις µε νόµιµο τίτλο από αναδασµό ή διανοµή (κληροτεµάχια) που φαίνονται δασικά.
  •  Εκτάσεις µε νόµιµες άδειες εκχέρσωσης και παραχωρητήρια που φαίνονται δασικά.
  •  Αγροτικές εκτάσεις του 1945, οι οποίες σήµερα φαίνονται να είναι δασωµένες µε κωδικό χαρακτήρα (Α.∆), δηλαδή ήταν άλλης µορφής το 1945 όµως σήµερα φαίνονται ως δασικές.

Βαρύ το τίµηµα των ενστάσεων παρά τις πρόσφατες µειώσεις

Εξοντωτικά για τη µεγάλη πλειοψηφία των συντελεστών της αγροτικής παραγωγής παραµένουν και τα παράβολα, που καλούνται να πληρώσουν, επί του περιεχοµένου των αναρτηµένων δασικών χαρτών, παρά την σχετική απόφαση µείωσης  που υπέγραψε πριν λίγους µήνες ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάµελλος.
Έτσι, για µια αµφισβητούµενη έκταση 25 στρεµµάτων, ο ενδιαφερόµενος, καλείται να πληρώσει 700 ευρώ ως τέλος αντίρρησης, χωρίς κανείς να υπολογίζει την αµοιβή του µηχανικού, στον οποίο απευθύνθηκε για να του κάνει φωτοερµηνεία στον αναρτηµένο δασικό χάρτη.
Βροχή είναι τα παράπονα των αγροτών και σε σχέση µε την κατηγοριοποίηση του τιµοκαταλόγου των τελών, αφού πολλοί υποστηρίζουν ότι πιο δίκαιο θα ήταν η χρέωση να µπαίνει ανά στρέµµα και όχι µε κλιµάκωση, αφού έτσι δηµιουργούνται αδικίες.
Υπενθυµίζεται, ότι τα τέλη αντιρρήσεων, από το Νοέµβριο του 2016, είναι ήδη µειωµένα κατά 10%, σε σύγκριση µε την αντίστοιχη ΚΥΑ, που είχε εκδοθεί το 2014.
Συγκεκριµένα, η νέα απόφαση προβλέπει µειωµένα τέλη, ειδικά για τους έχοντες µικρές εκτάσεις, καθώς επίσης και τη διαίρεση της κατηγορίας από 5-20 στρέµµατα, σε δύο κατηγορίες, ήτοι από 5-10 και 10-20 στρέµµατα.
Αξίζει να σηµειωθεί, ότι αν ο αγρότης που υποβάλλει ένσταση, χάσει εν τέλει την υπόθεση και επιθυµεί να διατηρήσει την περιουσία του ή να τη νοικιάσει, θα πρέπει να επιβαρυνθεί µε ένα επιπλέον ποσό.

Τσίπρας: Tακτοποιείται η σχέση δάσους και αγροτικής γης


«Στόχος µας είναι το 2020 να έχουµε δασολόγιο, κτηµατολόγιο, δασικό σχεδιασµό και χάρτες, για εύκολη χρήση από κάθε πολίτη», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του, την Τρίτη, στο υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος.
Ειδικότερα, για το κτηµατολόγιο και τους δασικούς χάρτες, ανέφερε πως «µε την ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών, οριοθετείται ο δασικός χώρος και τακτοποιείται η σχέση δάσους – γεωργικής εκµετάλλευσης. Ξεκινάµε την κωδικοποίηση της περιβαλλοντικής νοµοθεσίας και την αποτύπωση όλων των ρυθµίσεων του χώρου σε ένα ενιαίο ψηφιακό υπόβαθρο. Άλλη µια µεταρρύθµιση που ποτέ δεν έγινε στην Ελλάδα και πλέον βρίσκεται σε εξέλιξη είναι το Κτηµατολόγιο, µε στόχο ολοκλήρωσης το 2020».

Ως 12 Ιουνίου αίτηση χρήσης εκχερσωμένων
Λιγότερες από δυο εβδοµάδες περιθώριο έχουν οι αγρότες που επιθυµούν να υποβάλλουν αιτήσεις για αλλαγή χρήσης παρανόµως εκχερσωµένων εκτάσεων στα δασαρχεία, καθώς στις 12 Ιουνίου 2017, εκπνέει η σχετική προθεσµία.

Παράλληλα, σύµφωνα µε πληροφορίες της Agrenda, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα ανακοινώσει σύντοµα παράταση ενός έτους (ως 8 Αυγούστου 2018), προκειµένου για τις αιτήσεις εξαγοράς εκχερσωµένων.
Σηµειώνεται πως το αντάλλαγµα χρήσης για τις εκτάσεις δασικού χαρακτήρα που καλλιεργούνται γεωργικά και των οποίων η µορφή άλλαξε από δάσος σε αγρό έως το 2007, καθορίζει Κοινή Απόφαση που υπέγραψαν οι αναπληρωτές υπουργοί Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάµελλος και Οικονοµικών Γιώργος Χουλιαράκης, ως εξής και ανάλογα µε τα χαρακτηριστικά της περιοχής που έχει γίνει η επέµβαση:
(α) σε δηµόσια δάση και δασικές εκτάσεις, το αντάλλαγµα χρήσης υπολογίζεται στο 20% της καθοριζόµενης αξίας τους (αξία δάσους)
(β) σε ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις, το αντάλλαγµα χρήσης υπολογίζεται στο 12,5% της καθοριζόµενης αξίας τους,
(γ) σε δηµόσιες εκτάσεις των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του νόµου 998/1979 ως ισχύει (χορτολιβαδικές ή βραχώδεις ή πετρώδεις), το αντάλλαγµα χρήσης υπολογίζεται στο 15% της καθοριζόµενης αξίας τους.

Επιπλέον, για τις εκτάσεις που άλλαξαν χρήση από δάσος σε αγρό από το 1975 έως το 2007, υπάρχει πρόσθετη επιβάρυνση, της τάξης του 10% της «αξίας δάσους», που θα καλύπτει τη «δαπάνη αναδάσωσης». Οπότε, τα ποσοστά για τις ανωτέρω κατηγορίες εκτάσεων διαµορφώνονται σε 30%, 22,5% και 25%, αντίστοιχα.

Οι εκτάσεις προ του 1975 δεν υπόκεινται στη «δαπάνη αναδάσωσης».
Αξίζει να σηµειωθεί, πως σύµφωνα µε την απόφαση, το αντάλλαγµα χρήσης µπορεί να καταβληθεί σε 100 δόσεις µε ελάχιστη δόση 30 ευρώ.

Απαραίτητα χαρτί από το δήμο και μια μελέτη

Μια βεβαίωση από το δήµο που είναι εγγεγραµµένος ο αιτών, και µια µελέτη βιωσιµότητας µε τοπογραφικό χαρακτηρισµού της έκτασης, συµπεριλαµβάνονται µεταξύ άλλων στα δικαιολογητικά, που απαιτείται να προσκοµίσει στις δασικές Αρχές, όποιος ενδιαφέρεται να υποβάλλει αίτηση χρήσης εκχερσωµένων εκτάσεων.
Αφότου, δε, λάβει την σχετική έγκριση, ορίζει σχετική απόφαση Φάµελλου που δηµοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 23 Μαίου, υποχρεούται να προβεί εντός τριετίας στη φύτευση και τη δενδροκοµική ή γεωργική αξιοποίηση της έκτασης, σύµφωνα µε την εγκριθείσα σχετική µελέτη, που υπέβαλε.
Πιο αναλυτικά, στο σχετικό Άρθρο 3 της Απόφασης αναφέρεται ότι:

Απαιτούµενα δικαιολογητικά
Για την έκδοση απόφασης έγκρισης επέµβασης ισχύουν τα οριζόµενα στη µε αριθ. 115973/6088/27-10-2014 (ΦΕΚ 2961/Β/3-11-2014) (Α∆Α:ΩΑ9Θ0-Α3Μ) απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής. Εφ’ όσον πρόκειται περί αιτήµατος γεωργικών συνεταιρισµών ή οµάδας παραγωγών, έχει εφαρµογή η παράγραφος 7 του άρθρου 2 της παραπάνω απόφασης.
Στα δικαιολογητικά της παραγράφου 8 άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης (115973/6088/27-10-2014) περιλαµβάνονται επίσης:
1. Βεβαίωση, στις περιπτώσεις που ενδιαφερόµενοι τυγχάνουν άνεργοι, από την αρµόδια υπηρεσία,
2. Βεβαίωση των οικείων δηµοτικών Αρχών περί εγγραφής στα δηµοτολόγια που επικαλούνται οι αιτούντες,
3. Οικονοµοτεχνική µελέτη βιωσιµότητας της παραγράφου 2 άρθρου 47 ν. 998/1979, το περιεχόµενο της οποίας ορίζεται στο παράρτηµα I της παρούσας.
Η µελέτη συνοδεύεται από το τοπογραφικό διάγραµµα της πράξης χαρακτηρισµού της έκτασης. Υπογράφεται κατά τα οριζόµενα στην παράγραφο 2 άρθρου 47 ν. 998/1979 και εγκρίνεται µε την έγκριση της επέµβασης.
Πηγή Τμήματος Ειδήσεων:
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.