ΚΡΙΣΙΜΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΟΜΗΡΕΙΑΣ
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των παλαιών μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000 EGM/BGM της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο είχε ματαιωθεί μετά την άρνηση της γαλλικής εταιρείας Dassault να καταθέσει σχετική πρόταση στις αρχές του 2011 με δικαιολογία το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής των ανταλλακτικών του προγράμματος "-5 Μκ2", τελικά θα προχωρήσει καθώς η γαλλική πλευρά αποδέχθηκε το αίτημα της Πολεμικής Αεροπορίας να υποβάλει εκ νέου την πρόταση.
Η σχετική παρουσίαση του προγράμματος, όπως αναφέρουν ασφαλείας πηγές από το ΓΕΣ στο defencenet.gr, έγινε την περασμένη εβδομάδα στο ΓΕΑ και θα αφορά 17 ή 19 από τα παλαιά μαχητικά τα οποία ουσιαστικά δεν είναι επιχειρησικά αυτή την στιγμή πέρα από 5-8 μονάδες οι οποίες είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα προκειμένου να εκτελέσουν αν απαιτηθεί καθήκοντα αποστολών προσβολής στόχων επφανείας.
Αυτό γιατί για έναν ακατανόητο λόγο τα 15 νέα Mirage 2000-5 και τα 10 εκσυγχρονισμένα στην έκδοση "-5 Mk2" δεν διαθέτουν δυνατότητα εκτόξευσης των anti-ship πυραύλων Exocet AM-39 αφού κάτι τέτοιο δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση αγοράς.
Η βούληση της ηγεσίας του ΓΕΑ είναι να προχωρήσει άμεσα το πρόγραμμα όπως θα προχωρήσει άμεσα και το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 και αυτά θα είναι και τα μόνα μεγάλα προγράμματα μέχρι το τέλος του 2020.
Στις αρχές του 2011 το πρόγραμμα αναβάθμισης των Mirage 2000 EGM/BGM είχε ματαιωθεί καθώς είχε διαταραχθεί η σχέση με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας όταν παρήλθε άπρακτη η ημερομηνία για την υλοποίηση της option του συμβολαίου που είχε υπογραφεί τον Αύγουστο του 2000 και βάσει του οποίου είχαν αγοραστεί 15 νέα Mirage 2000-5 MK2 και είχαν εκσυγχρονιστεί 10 από τα παλαιά Mirage 2000 EGM/BGM.
Το οικονομικό ύψος της πρότασης που παρουσιάστηκε στην ΠΑ είναι περί τα 30 εκατ. ευρώ ανά αεροσκάφος, δηλαδή θα κυμανθεί περί τα 500 εκατ. ευρώ για μιά βελτιωμένη έκδοση του προγάμματος εκσυγχρονισμού "-5" την "Mk3" αφού τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από το αρχικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού (μετρά πάνω από 2 δεκαετίες) έχουν επιφέρει πολλές βελτιώσεις στα επιμέρους συστήματα.
Οι βασικοί άξονες της αναβάθμισης του Mirage 2000EGM/BGM στο επίπεδο «-5» θα είναι τρεις: Το ραντάρ, το πιλοτήριο και τα όπλα. Το νέο ραντάρ που τοποθετείται στη θέση του παλαιού RDM είναι το σύστημα RDY-2 με νέο ταχύτερο επεξεργαστή
Το συγκεκριμένο ραντάρ λειτουργεί στην «Χ» περιοχή του φάσματος (9-12 GHz) με μέγιστη ακτίνα αποκάλυψης στόχων με διατομή radar μαχητικού τρίτης γενιάς που ξεπερνά τα 100 χλμ επιτρέποντας στο χειριστή να εκμεταλλεύεται πλήρως το φάκελο εξαπόλυσης όλων των σύγχρονων βλημάτων αναχαίτισης.
Το RDY μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 24 στόχους, να ιχνηλατεί 8 και να τροφοδοτεί με στοιχεία, μέσω ζεύξης δεδομένων, έως και 4 βλήματα MICA για άμεση βολή ταυτοχρόνως.
Σε σχέση με το υφιστάμενο απολύτως ανεπαρκές και προβληματικό εξ αρχήςς RDM των νυν Mirage 2000 η βελτίωση στις επιδόσεις και στην δυνατότητα του αεροσκάφους να εκτελεί αποστολές BVR είναι θεαματική, αφού διπλασιάζεται η εμβέλεια του ραντάρ, φτάνει πλέον τα 170 χλμ και το κυριότερο δεκαπλασιάζεται η ικανότητα του επεξεργαστή του/.
Αναμφισβήτητα μετά το ραντάρ η θεαματικότερη αλλαγή για το Mirage 2000-5 είναι τα βλήματα MICA που θα μπορεί να φέρει.
Πρόκειται για βλήμα τρίτης γενιάς fire and forget με ικανότητα βολής πέραν του οπτικού ορίζοντα, BVR (Beyond Visual Range) ή για βολή εντός του οπτικού ορίζοντα, WVR (Within Visual Range), αλλά και στη φάση της αερομαχίας ως βλήμα μικρού βεληνεκούς.
Το MICA χρησιμοποιεί δυο διαφορετικούς αισθητήρες: Ο πρώτος είναι ηλεκτρομαγνητικός πομποδέκτης που λειτουργεί στην Κ περιοχή του φάσματος και ο άλλος απεικόνισης υπερύθρων, IIR (Imaging Infra Red), που τον καθιστά πολύ ανθεκτικό στις θερμοβολίδες.
Επίσης θα εγκατασταθεί η έκδοση του λογισμικού SEG-52 και θα μπορούν να μεταφέρονται 6 MICA μαζί με 1 SCALP-EG ή 2 MICA και 2 SCALP-EG.
Σε ότι αφορά το πιλοτήριο εκεί η αναβάθμιση είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Έτσι αντί της μιας έγχρωμης οθόνης AMLCD (Head Down Display) η οποία υπάρχει στα Mirage 2000EGM τοποθετούνται τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών ενδείξεων, μια μονόχρωμη οθόνη, και ολογραφικό HUD.
Πιο συγκεκριμένα τοποθετούνται δύο οθόνες MFD 54 στο αριστερό και δεξιό μέρος του πίνακα, μια κεντρική οθόνη MFD 55 στο κέντρο του πιλοτηρίου, οθόνη TMM 1410 στη βάση του HUD με προσφέροντας επιβοηθητικά δεδομένα και τέλος το νέο ολογραφικό HUD VEM 130.
Όλη αυτή η νέα διάταξη προσφέρει μια εκπληκτική αναβίβαση στην αντίληψη της τακτικής κατάστασης (SA) για τον χειριστή σε σχέση με το παλαιό Mirage.
Οι υπόλοιπες επεμβάσεις
Το Mirage 2000-5 Mk2 όμως διαθέτει ένα ακόμη -μοναδικό- χαρακτηριστικό που του δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην εναέρια μάχη. Αυτό είναι η ζεύξη δεδομένων που ενσωματώθηκε στο αεροσκάφος κατά την αναβάθμιση του λογισμικού στο επίπεδο SEG-52.
Μέσω αυτής μπορούν και μοιράζονται τις πληροφορίες που λαμβάνουν οι αισθητήρες τους ξεχωριστά, συνθέτοντας την εικόνα του πεδίου επιχειρήσεων. Η σωστή αντίληψη της τακτικής κατάστασης επιτρέπει την εφαρμογή των κατάλληλων τακτικών με προφανή αποτελέσματα.
Η ζεύξη εκτός από τα δεδομένα των αισθητήρων επιτρέπει την επικοινωνία των αεροσκαφών μέσω γραπτών μηνυμάτων μειώνοντας στο ελάχιστο τις φωνητικές επικοινωνίες.
Ο διαμοιρασμός των εμπλεκομένων ιχνών λοιπόν μπορεί να γίνει άμεσα, με ασφάλεια και χωρίς να απαιτείται φωνητική επικοινωνία που είναι περισσότερο ευάλωτη σε παρεμβολές.
Επιπλέον, μέσω της ζεύξης μεταφέρονται και δεδομένα σκόπευσης αλλά και της κατάστασης οπλισμού ενός εκάστοτε αεροσκάφους, επιτρέποντας στον αρχηγό του σχηματισμού να εκμεταλλευτεί πλήρως και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους διαθέσιμους πόρους.
Άλλες επεμβάσεις αφορούν το σύστημα επικοινωνιών Saturn το οποίο είναι κρυπτογραφικών δυνατοτήτων με χρήση της τεχνικής αναπήδησης συχνοτήτων με πολύ μεγάλο ρυθμό (2000 αλλαγές το δευτερόλεπτο) παρέχοντας ασφαλέστερες επικοινωνίες ακόμη και από το αμερικανικό Have Quick II.
Άξια αναφοράς είναι η ύπαρξη της απαραίτητης υποδομής για την ενσωμάτωση συστήματος MIDS (Multi Information Distribution System) που παρέχει τη δυνατότητα επιπλέον εξέλιξης των επικοινωνιακών δυνατοτήτων του αεροσκάφους καθιστώντας το πλήρως συμβατό με τον εξοπλισμό επικοινωνιών του EMB-145H Erieye.
Ακόμη στο πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβάνεται η εγκατάσταση δύο νέων γεννητριών και αντικατάσταση όλων των καλωδιώσεων με νέες. Ανάγκη δομικής αναβάθμισης δεν υπάρχει καθώς κανένα αεροσκάφος δεν έχει παρουσιάσει προβλήματα.
Τέλος στην αναβάθμιση προβλέπεται και η τοποθέτηση του νέου συστήματος αυτοπροστασίας ICMS Mk3. Η έκδοση Mk3 είναι εξέλιξη του Mk2 και είναι πλήρως ψηφιοποιημένο.Να σημειωθεί πως οι ικανότητες του παρεμβολέα του συστήματος είναι τα πλέον καλά φυλαγμένα μυστικά της ΠΑ…
Eπίσης η νέα έκδοση θα διατηρήσει την δυνατότητα έκτόξευσης των Exocet AM-39.
Το 2011 είχε ματαιωθεί ο εκσυγχρονισμός όταν η ίδια η DGA, η γαλλική διεύθυνση εξοπλισμών, δήλωσε ευθέως ότι δεν έχει την δυνατότητα πλέον εκσυγχρονισμού των συγκεκριμένων Mirage 2000 στο επίπεδο "-5" γιατί πλέον έχουν κλείσει οι γραμμές παραγωγής των υποσυστημάτων που είναι απαραίτητα για την αναβάθμιση.
Λίγο αργότερα αυτό αποδείχθηκε ανακριβές καθώς η Dassault έκλεισε συμβόλαιο ύψους 2,5 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό στο επίπεδο "Mk-2" των 51 ινδικών Mirage 2000 της ίδιας έκδοσης με αυτά της ΠΑ.
Aπλώς η Dassault είχε οργιστεί από την μη υλοποίηση επί υπουργίας Σπηλιωτόπουλου της option της αρχικής σύμβασης που προέβλεπε την προμήθεια επιπλέον πέντε νέων αεροσκαφών και τον εκσυγχρονισμό τριών ακόμη από τα παλαιότερα Mirage 2000EGM/BGM.
Το πρόγραμμα υποτίθεται ότι αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα λόγω της απόδοσης του συστήματος αυτοπροστασίας ICMS Mk. 3, τα οποία τελικά επιλύθηκαν μόλις έληξε χωρίς υλοποίηση η option ως "δια μαγείας".
Εν πάση περιπτώσει η κατάσταση στο Αιγαίο θα καταστεί κρίσιμη τα επόμενα χρόνια στο τομέα του εναέριου ισοζυγίου και θα έχει ως αποτέλεσμα την στρατηγική ομηρεία της χώρας: Τα 100 τουρκικά μαχητικά F-35 θα αρχίσουν να εντάσσονται μαζικά σε 36 μήνες από σήμερα στο τουρκικό οπλοστάσιο κα οι παραδόσεις θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023, επέτειο των 100 ετών από την ίδρυση της σύγχρονης τουρκικής "δημοκρατίας".
Σε συνδυασμό με την κάθετη αναβάθμιση της τουρκικής αντιαεροπορικής άμυνας με την υπογραφή του συμβολαίου για το κινεζικό έκδοχο του S-300PMU1 του α/α συστήματος μακρού βεληνεκούς FD-2000 σε μερικές εβδομάδες όλα αλλάζουν στο Αιγαίο για την ΠΑ και την Ελλάδα, γενικότερα...
To πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000 είναι η ελάχιστη απάντηση σε ένα στόλο μαχητικών που σταδιακά έχει ήδη συρρικνωθεί σε 220 από τα 300 μαχητικά και σταδιακά θα μειωθεί στα 185 με την "συνταξιοδότηση" των F-4E P.I..
Αλλά η οικονομική κατάσταση δεν επιτρέπει την προμήθεια Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους πριν από το 2020. Εστω σαράντα νέα μαχητικά τέταρτης ή πέμπτης γενιάς δυτικής προέλευσης θα κόστιζαν το ολιγότερο 5,5 δισ. ευρώ και θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι και τα 7 δισ. ευρώ, βάσει των πρόσφατων τιμών αγοράς.
Π.χ. τα 24 Rafale η Αίγυπτος τα "έκλεισε" στα 3,6 δισ. ευρώ, χωρίς τα όπλα και η ινδική αρχική επιλογή για 108 Rafale έχει "σκαρφαλώσει" στα 22 δισ. ευρώ. Το κάθε ένα από τα ισραηλινά F-35 κοστολογούνται κάπου 190 εκατ. ευρώ το ένα και για το Eurofighter ούτε λόγος: Ακόμα και οι Γερμανοί και οι Αυστριακοί ψάχνουν να τα ξεφορτωθούν αφού πληρώθηκαν 150 εκατ. ευρώ το ένα!
Πηγή:
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των παλαιών μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000 EGM/BGM της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο είχε ματαιωθεί μετά την άρνηση της γαλλικής εταιρείας Dassault να καταθέσει σχετική πρόταση στις αρχές του 2011 με δικαιολογία το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής των ανταλλακτικών του προγράμματος "-5 Μκ2", τελικά θα προχωρήσει καθώς η γαλλική πλευρά αποδέχθηκε το αίτημα της Πολεμικής Αεροπορίας να υποβάλει εκ νέου την πρόταση.
Η σχετική παρουσίαση του προγράμματος, όπως αναφέρουν ασφαλείας πηγές από το ΓΕΣ στο defencenet.gr, έγινε την περασμένη εβδομάδα στο ΓΕΑ και θα αφορά 17 ή 19 από τα παλαιά μαχητικά τα οποία ουσιαστικά δεν είναι επιχειρησικά αυτή την στιγμή πέρα από 5-8 μονάδες οι οποίες είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα προκειμένου να εκτελέσουν αν απαιτηθεί καθήκοντα αποστολών προσβολής στόχων επφανείας.
Αυτό γιατί για έναν ακατανόητο λόγο τα 15 νέα Mirage 2000-5 και τα 10 εκσυγχρονισμένα στην έκδοση "-5 Mk2" δεν διαθέτουν δυνατότητα εκτόξευσης των anti-ship πυραύλων Exocet AM-39 αφού κάτι τέτοιο δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση αγοράς.
Η βούληση της ηγεσίας του ΓΕΑ είναι να προχωρήσει άμεσα το πρόγραμμα όπως θα προχωρήσει άμεσα και το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 και αυτά θα είναι και τα μόνα μεγάλα προγράμματα μέχρι το τέλος του 2020.
Στις αρχές του 2011 το πρόγραμμα αναβάθμισης των Mirage 2000 EGM/BGM είχε ματαιωθεί καθώς είχε διαταραχθεί η σχέση με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας όταν παρήλθε άπρακτη η ημερομηνία για την υλοποίηση της option του συμβολαίου που είχε υπογραφεί τον Αύγουστο του 2000 και βάσει του οποίου είχαν αγοραστεί 15 νέα Mirage 2000-5 MK2 και είχαν εκσυγχρονιστεί 10 από τα παλαιά Mirage 2000 EGM/BGM.
Το οικονομικό ύψος της πρότασης που παρουσιάστηκε στην ΠΑ είναι περί τα 30 εκατ. ευρώ ανά αεροσκάφος, δηλαδή θα κυμανθεί περί τα 500 εκατ. ευρώ για μιά βελτιωμένη έκδοση του προγάμματος εκσυγχρονισμού "-5" την "Mk3" αφού τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από το αρχικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού (μετρά πάνω από 2 δεκαετίες) έχουν επιφέρει πολλές βελτιώσεις στα επιμέρους συστήματα.
Οι βασικοί άξονες της αναβάθμισης του Mirage 2000EGM/BGM στο επίπεδο «-5» θα είναι τρεις: Το ραντάρ, το πιλοτήριο και τα όπλα. Το νέο ραντάρ που τοποθετείται στη θέση του παλαιού RDM είναι το σύστημα RDY-2 με νέο ταχύτερο επεξεργαστή
Το συγκεκριμένο ραντάρ λειτουργεί στην «Χ» περιοχή του φάσματος (9-12 GHz) με μέγιστη ακτίνα αποκάλυψης στόχων με διατομή radar μαχητικού τρίτης γενιάς που ξεπερνά τα 100 χλμ επιτρέποντας στο χειριστή να εκμεταλλεύεται πλήρως το φάκελο εξαπόλυσης όλων των σύγχρονων βλημάτων αναχαίτισης.
Το RDY μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 24 στόχους, να ιχνηλατεί 8 και να τροφοδοτεί με στοιχεία, μέσω ζεύξης δεδομένων, έως και 4 βλήματα MICA για άμεση βολή ταυτοχρόνως.
Σε σχέση με το υφιστάμενο απολύτως ανεπαρκές και προβληματικό εξ αρχήςς RDM των νυν Mirage 2000 η βελτίωση στις επιδόσεις και στην δυνατότητα του αεροσκάφους να εκτελεί αποστολές BVR είναι θεαματική, αφού διπλασιάζεται η εμβέλεια του ραντάρ, φτάνει πλέον τα 170 χλμ και το κυριότερο δεκαπλασιάζεται η ικανότητα του επεξεργαστή του/.
Αναμφισβήτητα μετά το ραντάρ η θεαματικότερη αλλαγή για το Mirage 2000-5 είναι τα βλήματα MICA που θα μπορεί να φέρει.
Πρόκειται για βλήμα τρίτης γενιάς fire and forget με ικανότητα βολής πέραν του οπτικού ορίζοντα, BVR (Beyond Visual Range) ή για βολή εντός του οπτικού ορίζοντα, WVR (Within Visual Range), αλλά και στη φάση της αερομαχίας ως βλήμα μικρού βεληνεκούς.
Το MICA χρησιμοποιεί δυο διαφορετικούς αισθητήρες: Ο πρώτος είναι ηλεκτρομαγνητικός πομποδέκτης που λειτουργεί στην Κ περιοχή του φάσματος και ο άλλος απεικόνισης υπερύθρων, IIR (Imaging Infra Red), που τον καθιστά πολύ ανθεκτικό στις θερμοβολίδες.
Επίσης θα εγκατασταθεί η έκδοση του λογισμικού SEG-52 και θα μπορούν να μεταφέρονται 6 MICA μαζί με 1 SCALP-EG ή 2 MICA και 2 SCALP-EG.
Σε ότι αφορά το πιλοτήριο εκεί η αναβάθμιση είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Έτσι αντί της μιας έγχρωμης οθόνης AMLCD (Head Down Display) η οποία υπάρχει στα Mirage 2000EGM τοποθετούνται τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών ενδείξεων, μια μονόχρωμη οθόνη, και ολογραφικό HUD.
Πιο συγκεκριμένα τοποθετούνται δύο οθόνες MFD 54 στο αριστερό και δεξιό μέρος του πίνακα, μια κεντρική οθόνη MFD 55 στο κέντρο του πιλοτηρίου, οθόνη TMM 1410 στη βάση του HUD με προσφέροντας επιβοηθητικά δεδομένα και τέλος το νέο ολογραφικό HUD VEM 130.
Όλη αυτή η νέα διάταξη προσφέρει μια εκπληκτική αναβίβαση στην αντίληψη της τακτικής κατάστασης (SA) για τον χειριστή σε σχέση με το παλαιό Mirage.
Οι υπόλοιπες επεμβάσεις
Το Mirage 2000-5 Mk2 όμως διαθέτει ένα ακόμη -μοναδικό- χαρακτηριστικό που του δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην εναέρια μάχη. Αυτό είναι η ζεύξη δεδομένων που ενσωματώθηκε στο αεροσκάφος κατά την αναβάθμιση του λογισμικού στο επίπεδο SEG-52.
Μέσω αυτής μπορούν και μοιράζονται τις πληροφορίες που λαμβάνουν οι αισθητήρες τους ξεχωριστά, συνθέτοντας την εικόνα του πεδίου επιχειρήσεων. Η σωστή αντίληψη της τακτικής κατάστασης επιτρέπει την εφαρμογή των κατάλληλων τακτικών με προφανή αποτελέσματα.
Η ζεύξη εκτός από τα δεδομένα των αισθητήρων επιτρέπει την επικοινωνία των αεροσκαφών μέσω γραπτών μηνυμάτων μειώνοντας στο ελάχιστο τις φωνητικές επικοινωνίες.
Ο διαμοιρασμός των εμπλεκομένων ιχνών λοιπόν μπορεί να γίνει άμεσα, με ασφάλεια και χωρίς να απαιτείται φωνητική επικοινωνία που είναι περισσότερο ευάλωτη σε παρεμβολές.
Επιπλέον, μέσω της ζεύξης μεταφέρονται και δεδομένα σκόπευσης αλλά και της κατάστασης οπλισμού ενός εκάστοτε αεροσκάφους, επιτρέποντας στον αρχηγό του σχηματισμού να εκμεταλλευτεί πλήρως και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους διαθέσιμους πόρους.
Άλλες επεμβάσεις αφορούν το σύστημα επικοινωνιών Saturn το οποίο είναι κρυπτογραφικών δυνατοτήτων με χρήση της τεχνικής αναπήδησης συχνοτήτων με πολύ μεγάλο ρυθμό (2000 αλλαγές το δευτερόλεπτο) παρέχοντας ασφαλέστερες επικοινωνίες ακόμη και από το αμερικανικό Have Quick II.
Άξια αναφοράς είναι η ύπαρξη της απαραίτητης υποδομής για την ενσωμάτωση συστήματος MIDS (Multi Information Distribution System) που παρέχει τη δυνατότητα επιπλέον εξέλιξης των επικοινωνιακών δυνατοτήτων του αεροσκάφους καθιστώντας το πλήρως συμβατό με τον εξοπλισμό επικοινωνιών του EMB-145H Erieye.
Ακόμη στο πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβάνεται η εγκατάσταση δύο νέων γεννητριών και αντικατάσταση όλων των καλωδιώσεων με νέες. Ανάγκη δομικής αναβάθμισης δεν υπάρχει καθώς κανένα αεροσκάφος δεν έχει παρουσιάσει προβλήματα.
Τέλος στην αναβάθμιση προβλέπεται και η τοποθέτηση του νέου συστήματος αυτοπροστασίας ICMS Mk3. Η έκδοση Mk3 είναι εξέλιξη του Mk2 και είναι πλήρως ψηφιοποιημένο.Να σημειωθεί πως οι ικανότητες του παρεμβολέα του συστήματος είναι τα πλέον καλά φυλαγμένα μυστικά της ΠΑ…
Eπίσης η νέα έκδοση θα διατηρήσει την δυνατότητα έκτόξευσης των Exocet AM-39.
Το 2011 είχε ματαιωθεί ο εκσυγχρονισμός όταν η ίδια η DGA, η γαλλική διεύθυνση εξοπλισμών, δήλωσε ευθέως ότι δεν έχει την δυνατότητα πλέον εκσυγχρονισμού των συγκεκριμένων Mirage 2000 στο επίπεδο "-5" γιατί πλέον έχουν κλείσει οι γραμμές παραγωγής των υποσυστημάτων που είναι απαραίτητα για την αναβάθμιση.
Λίγο αργότερα αυτό αποδείχθηκε ανακριβές καθώς η Dassault έκλεισε συμβόλαιο ύψους 2,5 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό στο επίπεδο "Mk-2" των 51 ινδικών Mirage 2000 της ίδιας έκδοσης με αυτά της ΠΑ.
Aπλώς η Dassault είχε οργιστεί από την μη υλοποίηση επί υπουργίας Σπηλιωτόπουλου της option της αρχικής σύμβασης που προέβλεπε την προμήθεια επιπλέον πέντε νέων αεροσκαφών και τον εκσυγχρονισμό τριών ακόμη από τα παλαιότερα Mirage 2000EGM/BGM.
Το πρόγραμμα υποτίθεται ότι αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα λόγω της απόδοσης του συστήματος αυτοπροστασίας ICMS Mk. 3, τα οποία τελικά επιλύθηκαν μόλις έληξε χωρίς υλοποίηση η option ως "δια μαγείας".
Εν πάση περιπτώσει η κατάσταση στο Αιγαίο θα καταστεί κρίσιμη τα επόμενα χρόνια στο τομέα του εναέριου ισοζυγίου και θα έχει ως αποτέλεσμα την στρατηγική ομηρεία της χώρας: Τα 100 τουρκικά μαχητικά F-35 θα αρχίσουν να εντάσσονται μαζικά σε 36 μήνες από σήμερα στο τουρκικό οπλοστάσιο κα οι παραδόσεις θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023, επέτειο των 100 ετών από την ίδρυση της σύγχρονης τουρκικής "δημοκρατίας".
Σε συνδυασμό με την κάθετη αναβάθμιση της τουρκικής αντιαεροπορικής άμυνας με την υπογραφή του συμβολαίου για το κινεζικό έκδοχο του S-300PMU1 του α/α συστήματος μακρού βεληνεκούς FD-2000 σε μερικές εβδομάδες όλα αλλάζουν στο Αιγαίο για την ΠΑ και την Ελλάδα, γενικότερα...
To πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000 είναι η ελάχιστη απάντηση σε ένα στόλο μαχητικών που σταδιακά έχει ήδη συρρικνωθεί σε 220 από τα 300 μαχητικά και σταδιακά θα μειωθεί στα 185 με την "συνταξιοδότηση" των F-4E P.I..
Αλλά η οικονομική κατάσταση δεν επιτρέπει την προμήθεια Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους πριν από το 2020. Εστω σαράντα νέα μαχητικά τέταρτης ή πέμπτης γενιάς δυτικής προέλευσης θα κόστιζαν το ολιγότερο 5,5 δισ. ευρώ και θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι και τα 7 δισ. ευρώ, βάσει των πρόσφατων τιμών αγοράς.
Π.χ. τα 24 Rafale η Αίγυπτος τα "έκλεισε" στα 3,6 δισ. ευρώ, χωρίς τα όπλα και η ινδική αρχική επιλογή για 108 Rafale έχει "σκαρφαλώσει" στα 22 δισ. ευρώ. Το κάθε ένα από τα ισραηλινά F-35 κοστολογούνται κάπου 190 εκατ. ευρώ το ένα και για το Eurofighter ούτε λόγος: Ακόμα και οι Γερμανοί και οι Αυστριακοί ψάχνουν να τα ξεφορτωθούν αφού πληρώθηκαν 150 εκατ. ευρώ το ένα!
Πηγή:
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.