Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΒΑΡΝΑΒΑ: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ

Μεγέθυνση με ενα κλικ πάνω στην φωτο

Διαβάζοντας στο blog του Γιώργου Κόλλια (gekollias) για τον νέο εφιάλτη που έχει το όνομα "αγωγός φυσικού αερίου" και περνά μέσα από από τον Βαρνάβα και ... προσθαλασσώνεται στο γραφικό λιμανάκι της παραλίας του Βαρνάβα, αυθόρμητα μου ήρθαν στο νου, κάποιες παροιμίας που ταιριάζουν απόλυτα στην κατάσταση που βιώνουμε στην Β.Α. Αττική.
"Μάθανε πως .... και πλάκωσαν κι οι γύφτοι", "ενός κακού, μύρια έπονται", "στου κασίδι το κεφάλι....", "στραβοί, κουτσοί στον Άγιο Παντελεήμονα", και καμιά δεκαριά άλλες, που ας τις αφήσουμε για άλλη φορά.
Μετά τον ΧΥΤΑ λοιπόν, μετά το Αιολικό Πάρκο, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περυσινού Αυγούστου και την πυρκαγιά της 17ης Ιουλίου, μετά το παράλιο μέτωπο που έρχεται απλά για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα, μετά την ανυπαρξία βιολογικού καθαρισμού και αποχέτευσης, τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, που θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και μύρια άλλα ήδη υπάρχοντα προβλήματα στην περιοχή της Β.Α. Αττικής, έρχεται και ο αγωγός φυσικού αερίου, που θα καταστρέψει την μόνη εναπομένουσα περιοχή για ανάπτυξη.
Από την πρώτη στιγμή, ο πρώην πρόεδρος του Βαρνάβα, Γιώργος Κόλλιας, πήρε αρνητική θέση, όχι τόσο κατά του ίδιου καθ' εαυτού έργου, όσο ως προς την διαδρομή που αυτό θα ακολουθήσει.
Κατά περίεργο τρόπο, το έργο αυτό, και οι επιπτώσεις του, δεν πήραν ιδιαίτερη δημοσιότητα από τον τοπικό τύπο, ίσως γιατί δεν δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση και μάλλον (κακώς), υποβαθμίστηκε.
Παρ' όλα αυτά, η εικόνα περιγράφεται πολύ ενημερωτικά από τον Γιώργο Κόλλια, και κρίνουμε ότι αξίζει να αναδειχτεί και από το blog attikanea, όχι μόνο σαν θέμα,αλλά και κάποιοι σχολιασμοί που έχουν γίνει πάνω σ' αυτό.



                                       ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ

Ευρύτατη σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 27/7/2010 στο Υπουργείο Ανάπτυξης με θέμα τον αγωγό φυσικού αερίου Σφενδάλης - Αλιβερίου, που προτίθεται να κατασκευάσει η ΔΕΣΦΑ και ο οποίος έχει προκαλέσει οξύτατες κοινωνικές αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες Καλάμου και Βαρνάβα.
Την σύσκεψη συγκάλεσε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης και συμμετείχαν οι βουλευτές Περιφέρειας Αττικής κ.κ. Βλάχος καιΚαντερές από την Ν.Δ., ο ανεξάρτητος βουλευτής κ. Οικονόμου, ο Νομάρχης Ανατ. Αττικής κ. Κουρής, οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι κ.κ. Μπαρούτας και Στεργίου, ο Δήμαρχος Καλάμου κ. Λίτσας, με τον Πρόεδρο του Δημ. Συμβουλίου, ο πρώην Πρόεδρος της Κοινότητας Βαρνάβα Γ. Κόλλιας, εκπρόσωπος της Δ.Ε.Η., ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΣΦΑ και στελέχη του Φορέα, υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και νομικοί σύμβουλοι, τόσο της ΔΕΣΦΑ, όσο και κατοίκων του Δήμου Καλάμου.
Ο Υφυπουργός κατά την έναρξη δήλωσε ότι συγκάλεσε την συγκεκριμένη σύσκεψη, προκειμένου να γίνει ουσιαστική ενημέρωση των Φορέων της Βόρειας Αττικής από την ΔΕΣΦΑ, αλλά και ουσιαστικός διάλογος.
Στην τοποθέτησή του ο Νομάρχης Ανατ. Αττικής κ. Κουρής, αναφέρθηκε στις δύο απορριπτικές αποφάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου, ανέλυσε τα επιχειρήματα που οδήγησαν στην απόρριψη, τα οποία κυρίως επικεντρώνονται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και επέμεινε στην αναγκαιότητα να μην προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο με την σημερινή όδευση του αγωγού, αλλά να ακολουθηθεί η δεύτερη εναλλακτική επιλογή, η οποία και συντομότερη είναι (και άρα οικονομικότερη) και λιγότερες κοινωνικές αντιδράσεις υπάρχουν. Ζήτησε μάλιστα να σταματήσει η προώθηση από την ΔΕΣΦΑ "παραπολιτικών" σχολίων, ότι, δήθεν ο Νομάρχης είναι αντίθετος με ένα έργο εθνικής σημασίας.
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καλάμου ανέπτυξε τους λόγους για τους οποίους είναι αντίθετη η τοπική κοινωνία και κυρίως αναφέρθηκε και αυτός στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, σε μια περιοχή φυσικού κάλους, ενώ επέμεινε στην αναγκαιότητα να υιοθετηθεί η δεύτερη εναλλακτική όδευση.
Ο Γιώργος Κόλλιας, πρώην Πρόεδρος Βαρνάβα αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η περιοχή διέλευσης του αγωγού είναι η μόνη ίσως εναπομένουσα για την ανάπτυξη του Βαρνάβα και μάλιστα επεσήμανε ότι η προσθαλάσσωση του αγωγού θα γίνει σε ένα λιμανάκι, το οποίο προοριζόταν για τουριστική αξιοποίηση δεδομένου του μικρού μήκους ακτών κολύμβησης που διαθέτει η Παραλία Βαρνάβα.
Παράλληλα κάνοντας αναφορά στον υπό κατασκευή ΧΥΤΑ Γραμματικού (στα όρια του Βαρνάβα) και τις δύο καταστροφικές πυρκαγιές (2009 & 2010) που κατέκαψαν σχεδόν όλη την έκταση του Βαρνάβα τόνισε ότι σε συνδυασμό με την διέλευση του αγωγού, δεν μένει καμία δυνατότητα ανάπτυξης του Βαρνάβα. Έθεσε το ερώτημα γιατί δεν επανεξετάστηκε η άλλη όδευση, χωρίς να πάρει ικανοποιητική απάντηση.
Η Νομαρχιακή Σύμβουλος κ. Στεργίου έθεσε με έμφαση τα περιβαλλοντικά ζήτημα και ιδιαίτερα σε ότι αφορά το δρυμό της Πάρνηθας, στα όρια του οποίου θα διέλθει ο αγωγός και τόνισε ότι το ζήτημα είναι πολιτικό και όχι νομικό.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Οικονόμου έδωσε έμφαση στο αν ελήφθησαν υπόψη οι θέσεις και οι προτάσεις της τοπικής κοινωνίας και των εκπροσώπων της (Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, Ο.Τ.Α.) πριν την σύνταξη της μελέτης και δήλωσε ότι δεν θα αποδεχθεί την συγκεκριμένη όδευση του αγωγού, θα καταψηφίσει δε στην Βουλή οποιαδήποτε τέτοια πρόταση Νόμου.
Ο κ. Βλάχος, βουλευτής της Ν.Δ. διευκρίνισε ότι η κοινή υπουργική απόφαση υπεγράφη 4 μέρες πριν τιος εκλογές και τόνισε ότι ενδεχόμενη λύση του προβλήματος θα υπάρξει μόνο αν η ΔΕΣΦΑ κάνει νέα πρόταση και την αποδεχθεί η πολιτική ηγεσία του Υπ. Ανάπτυξης, είτε με νέα Υπουργική Απόφαση, είτε καταθέτοντας στην Βουλή σχετική διάταξη Νόμου. Κι ακόμη είπε ότι δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό το ζήτημα, αλλά και οικονομικό, σε βάρος της περιουσίας των πολιτών της περιοχής.
Σε ανάλογο κλίμα και η τοποθέτηση του κ. Καντερέ, ο οποίος δήλωσε ότι ως μη ειδικός, είτε τεχνικά, είτε νομικά δεν μπορεί να συζητήσει τέτοια ζητήματα, αλλά επικεντρώνεται στην πολιτική διάσταση του θέματος και ζήτησε την επανεξέταση.
Ο Νομαρχιακός Σύμβουλος κ. Μπαρούτας είπε ότι, επί της ουσίας, το ζήτημα που τίθεται είναι αν η πολιτική ηγεσία του Υπ. Ανάπτυξης προτίθεται να επανεξετάσει την συγκεκριμένη όδευση του αγωγού.
Ο εκπρόσωπος της ΔΕΗ τόνισε την αναγκαιότητα άμεσης ολοκλήρωσης του αγωγού, όχι μόνο για οικονομικούς, αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους, δεδομένου ότι σε περίπτωση καθυστέρησης θα χρειαστεί να λειτουργήσουν ενεργοβόρες πηγές ενέργειας.
Οι εκπρόσωποι της ΔΕΣΦΑ και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου προσπάθησαν - ανεπιτυχώς κατά την άποψή μας - να απαντήσουν στα ζητήματα που τέθηκαν.
Κλείνοντας ο κ. Υφυπουργός δήλωσε αφ΄ ενός μεν ότι πείστηκε πως δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της όδευσης, αφ΄ ετέρου δε έδωσε δημόσια εντολή στους υπευθύνους της ΔΕΣΦΑ να κάνουν εξαντλητικό διάλογο με την τοπική κοινωνία και τους εκπροσώπους της, να υπερβούν την ελάχιστη υποχρέωσή τους όσον αφορά τις αποκαταστάσεις των φθορών που θα προκληθούν και να επιδιώξουν να αντιμετωπίσουν, με τροποποιήσεις, τα σημαντικότερα προβλήματα που θα παρουσιασθούν κατά την εκτέλεση του έργου.
Οι εκπρόσωποι της Βορειανατολικής Αττικής δήλωσαν ότι δεν πείσθηκαν και ότι θα κινηθούν και νομικά, αλλά και με αγωνιστικές κινητοποιήσεις κατά του έργου.

                                            ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ

Για να γίνουν κατανοητά τα παραπάνω πρέπει κανείς να γνωρίζει τι ακριβώς έργο εκτελείται, ποιες οι επιπτώσεις και ποιες οι "εναλλακτικές διαδρομές".
Το έργο αφορά της επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου, ο οποίος διατρέχει την χώρα και καταλήγει στην Αθήνα και το Λαύριο (μέσω της Πεντέλης), προς το Αλιβέρι Ευβοίας, μέσω Αυλώνα, Μαλακάσας, Καλάμου, Βαρνάβα χερσαία και στην συνέχεια υποθαλάσσια καταλήγει στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ στο Αλιβέρι. Πρόκειται για τροφοδοτικό αγωγό υψηλής πίεσης, χωρίς δυνατότητα, αρχικά τουλάχιστον να τροφοδοτήσει με αέριο της περιοχή που διατρέχει.
Ο σχεδιασμός της όδευσης έγινε χωρίς να ληφθούν υπόψη οι προστατευόμενες περιοχές της Πάρνηθας, οι ιδιοκτησίες των κατοίκων, ούτε καν ενημέρωση των Ο.Τ.Α. της περιοχής δεν υπήρξε.
Υπήρξαν 6 εναλλακτικές διαδρομές, αλλά επιλέχθηκε η πιο μεγάλη, γιατί δήθεν οι άλλες είχαν σοβαρά προβλήματα.
Η επόμενη εναλλακτική διαδρομή ήταν από την Σταμάτα (Πεντέλη) μέχρι του Σέσι Γραμματικού. Το πρόβλημα σ΄ αυτήν την διαδρομή ήταν ότι διέτρεχε την Ζώνη Απολύτου Προστασίας του Πεντελικού Όρους κατά 4,5 χιλιόμετρα. Κι αντί να κατασκευαστεί ένα βανοστάσιο εκτός της περιοχής προστασίας, απορρίφθηκε όλη η διαδρομή!
Βέβαια η πιο ενδεδειγμένη, για την οποία δεν υπήρξε πειστική απάντηση γιατί απορρίφθηκε (μάλλον λόγοι κόστους θα υπήρξαν) προέβλεπε την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού από την Σφενδάλη μέχρι το Αλιβέρι.
Να σημειώσουμε ακόμη - έχει σημασία- ότι η πρόταση της Νομαρχίας Ανατ. Αττικής για την εναλλακτική διαδρομή, είναι μέσα στα δικά της διοικητικά όρια, άρα ο Νομάρχης και το Νομ. Συμβούλιο δεν "χαϊδεύουν τ΄ αυτιά" των κατοίκων, αφού κάποιους άλλους κατοίκους ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ θα δυσαρεστήσουν, αλλά νοιάζονται πραγματικά για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

ΣΧΟΛΙΟ:
Η συγκεκριμένη σύσκεψη εκτιμούμε, εκ του αποτελέσματος και παρά τις όποιες καλές προθέσεις του κ. Υφυπουργού, ότι έγινε για να πεισθούν οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας της Βορειανατολικής Αττικής, να αποδεχθούν το έργο, δεδομένου ότι δεν υπάρχει, στην ουσία, άλλη εναλλακτική λύση.

Αρνητική εντύπωση προκάλεσαν συγκεκριμένες τοποθετήσεις, οι οποίες έδειξαν ότι στην πραγματικότητα, όσοι της εξέφρασαν, αδιαφορούσαν πλήρως για την άποψη της περιοχής.
Κατ΄ αρχήν η συνεχής αναφορά από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΣΦΑ για "έργο τεράστιας εθνικής σημασίας, το οποίο δεν μπορεί να σταματήσει", τι άλλο θα μπορούσε να σημαίνει παρά ότι "εσείς με την στάση σας υπονομεύεται την ανάπτυξη της χώρας";
Η αναφορά στο ότι οι άλλες οδεύσεις "θα είχαν μεγαλύτερες κοινωνικές αντιδράσεις", τι άλλο μπορεί να σημαίνει παρά "επιλέχθηκε η όδευση που θα προκαλέσει λιγότερα προβλήματα στην εκτέλεση του έργου, λόγω μικρού αριθμού κατοίκων";
Η μη απάντηση στο ερώτημα ότι από στην εναλλακτική όδευση υπήρχε πρόβλημα 4,5 χιλιομέτρων εντός της Ζώνης προστασίας της Πεντέλης, γιατί δεν τροποποιήθηκε η όδευση, αλλά καταργήθηκε ολόκληρη η διαδρομή, που ήταν και η κοντινότερη. Κι αυτό παρ΄ ότι ΟΛΟΣ Ο ΑΓΩΓΟΣ ΛΑΥΡΙΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.
Το ζήτημα, όμως δεν είναι τεχνοκρατικό αλλά πραγματικά πολιτικό και περιβαλλοντικό, αφού λύσεις υπάρχουν για όλα τα τεχνικά ή νομικά ζητήματα.
Αν κάποιος δει το ΣΗΜΕΡΙΝΟ χάρτη της Βόρειας Αττικής θα διαπιστώσει ότι η μόνη, ίσως, πράσινη περιοχή είναι ακριβώς αυτό το τμήμα μεταξύ Κάλαμου, Καπανδριτίου, Βαρνάβα.
Θα διαπιστώσει ότι και με την κατασκευή του ΧΥΤΑ (χωματερής) στα όρια Βαρνάβα - Γραμματικού και σε συνδυασμό με τα λύματα του Ασωπού που εξακολουθούν να χύνονται ανεξέλεγκτα στην θάλασσα η Βόρεια Αττική, υποβαθμίζεται πλήρως, απαξιώνεται ως περιοχή και μετατρέπεται σε "καμπινέ" της Αθήνας.
Κι αυτό, όπως είναι φυσικό, δεν πρόκειται να το αποδεχθούν οι κάτοικοί της.

                                      ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Με αφορμή την ανάρτηση που δημοσίευσα στο blog με τίτλο"ΒΑΡΝΑΒΑΣ & ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ" ακολούθησε ένας διάλογος, τον οποίον, στα πλαίσια της δέσμευσης του διαχειριστή του blog για δημοσίευση όλων των απόψεων, θεωρήσαμε σκόπιμο να δημοσιεύσουμε σε νέα ανάρτηση.
Σημειώνουμε ότι, ίσως, για να γίνουν κατανοητά τα γραφόμενα να χρειαστεί ο αναγνώστης να διαβάσει την αρχική ανάρτηση.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...
'' ... Βέβαια η πιο ενδεδειγμένη, για την οποία δεν υπήρξε πειστική απάντηση γιατί απορρίφθηκε (μάλλον λόγοι κόστους θα υπήρξαν) προέβλεπε την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού από την Σφενδάλη μέχρι το Αλιβέρι... ''
ΑΠΟΡΙΑ 1η : Με δεδομένο ότι η προστασία του περιβάλλοντος και ειδικά αυτού της Β.Α. Αττικής , όσον αφορά την περιοχή μας , είναι αξία ανεκτίμητη , μπορούμε να ξέρουμε για πόσα χρήματα έχουν βαλθεί να μας καταστρέψουν τελείως ;
Ενημερωτικά αναφέρω ότι και για την Περιφερειακή Υμηττού για κόστος μίλαγαν αλλά έκαναν τελικά τις σήραγγες και για την Αττική Οδό για κόστος μίλαγαν αλλά την βύθησαν κατά 850 μέτρα στα όρια Χαλανδρίου - Βριλησσίων ..!
ΑΠΟΡΙΑ 2η : Στην σύσκεψη είχαν κληθεί εκπρόσωποι από την κοινότητα Γραμματικού ; Αν ναι , κακώς που δεν παρέστησαν , αν όχι , τόση δημοκρατία πως να την αντέξει κανείς ...!

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.(econews)
'' Σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές δημιουργούνται από την απελευθέρωση της αγοράς του φυσικού αερίου, όπως αυτές προκύπτουν από τις στρατηγικές επιλογές του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα, η εκφόρτωση φορτίων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στις εγκαταστάσεις του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) στη Ρεβυθούσα, αποτελεί μια εξέλιξη που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις πηγές και την ασφάλεια του εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς σε φυσικό αέριο.
Παράλληλα, συμβάλει στην καλή λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά ενέργειας, με τελικούς ωφελημένους τους καταναλωτές του φιλικότερου προς το περιβάλλον συμβατικού καυσίμου της εποχής μας.
«Η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και η προώθηση της επέκτασης της χωρητικότητας της Ρεβυθούσας παρέχει τη δυνατότητα νέων δραστηριοτήτων στο χώρο της ενέργειας» τόνισε η Υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη. Ο ελληνικός ενεργειακός τομέας προσφέρει τώρα σημαντικές ευκαιρίες για καινούργιες επενδύσεις που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης.
Το πρώτο αυτό βήμα, αποτέλεσμα διαδοχικών συναντήσεων στελεχών του ΔΕΣΦΑ με εκπροσώπους των εταιρειών Αλουμίνιον και Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), αφορά τις εκφορτώσεις φορτίων ΥΦΑ κατά την περίοδο 1-31 Μαΐου.
Οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν θετικά στην πρόσκληση του ΔΕΣΦΑ, συμβάλλοντας και αυτές στην επιτυχή έναρξη εφαρμογής του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ και στην ουσιαστική και ομαλή απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα. ''
Σχόλιο δικό μου : Αρα , πάλι οι εταιρείες των εθνικών εργολάβων αντιδρούν για λόγους κόστους , αφού απελευθερώνεται η αγορά φυσικού αερίου , στην λύση ΣΦΕΝΔΑΛΗ - ΑΛΙΒΕΡΙ !! Κι εμείς τι κάνουμε ; Θα το αφήσουμε να περάσει έτσι ;!
Λιονακης Μανώλης .

28 Ιουλίου 2010 3:11 π.μ.
ΚΟΛΛΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

Μανώλη συμφωνώ. Όσον αφορά το Γραμματικό δεν γνωρίζω αν κλήθηκε, πάντως ο Νομάρχης κάλεσε τους Ο.Τ.Α.
Όσο για τον υποθαλάσσιο αγωγό να πω ότι, είναι "της μοδός" να επενδύεται η όποια θέση (συμφέρον) με "περιβαλλοντικά επιχειρήματα".
Όσο για την αντίδραση; ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΑΛΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ!

28 Ιουλίου 2010 10:35 π.μ.
Ανώνυμος είπε...
Παρατήρηση 1η: Δηλαδή ο Νομάρχης Αν. Αττικής έχει ήδη ελέγξει τις κοινωνικές αντιδράσεις της δεύτερης εναλλακτικής επιλογής και τις χαρακτηρίζει λιγότερες ή χάϊδευε τα αυτιά των παρόντων ή απλά αποφάσισε να τους "φορτώσει" κι άλλο πρόβλημα;
Παρατήρηση 2η: Δηλαδή κ. Κόλλια το Σέσι διαθέτει μεγαλύτερο μήκος ακτών κολύμβησης από τον Βαρνάβα; Αλήθεια κ. Κόλλια στο Γραμματικό στο οποίο κατασκευάζεται ο ΧΥΤΑ, στο Γραμματικό που καταστράφηκε από την πυρκαγιά του 2009, απομένει δυνατότητα ανάπτυξης αν διέλθει και ο αγωγός αερίου και εάν ναί, ποιά είναι αυτή;Μάλλον τοπικιστική και όχι αντικειμενική αντιλαμβάνομαι την τοποθέτησή σας.
Παρατήρηση 3η: Δηλαδή η κατασκευή του βανοστασίου θα έλυνε τις περιβαλλοντικές σας ανησυχίες;
Παρατήρηση 4η: Δηλαδή να υποθέσω ότι η Νομαρχία - η οποία "νοιάζεται πραγματικά για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις" - προτείνει και επιμένει μόνον στη λύση Σφενδάλη - ΑΛιβέρι ή απλά η εναλλακτική διαδρομή από Σέσι ικανοποιεί την περιβαλλοντική ανησυχία των ψηφολάγνων του Βαρνάβα;
Παρατήρηση 5η: Δηλαδή υπήρξαν τοποθετήσεις παραγόντων που ενδιαφέρονταν για την άποψη ΟΛΗΣ της περιοχής; Πάντως κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από το κείμενο.
Παρατήρηση 6η: Κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι το πρόβλημα είναι πολιτικό ακόμα και εάν έχει περιβαλλοντική διάσταση. Και τότε θα πρέπει να αποφασίσουμε με ποιούς θα πάμε και ποιούς θα αφήσουμε.
Συλλογάται καλά όποιος συλλογάται ελεύθερα.
Ένας φίλος

28 Ιουλίου 2010 2:25 μ.μ.
Ανώνυμος είπε...
Γιώργο , μπορεί για κάποιους όψιμους και '' δήθεν '' ευσθητοποιημένους με τα περιβαλλοντικά να είναι τις '' μοδός '' , για μένα όμως δεν είναι καθόλου μα καθόλου ! Αρα να μην τα ισοπεδώνουμε όλα .. Κι αν πιστεύεις ότι μέχρι ΧΧΧ ευρω συμφέρει να πάει ο αγωγός από Σφενδάλη - Αλιβέρι , αλλά πάνω από τόσα ΧΧΧ ευρω δεν συμφέρει , πες μου κι εμένα αυτό το ''πάνω από τόσα '' για να μάθω πόσο θα ζημιωθεί η '' καημένη '' ΔΕΣΦΑ και τα συνεταιράκια της οι ιδιώτες , για να μην καταστραφεί η περιοχή μας .
Φιλικά ,
Μανώλης .

29 Ιουλίου 2010 12:16 π.μ.
ΚΟΛΛΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...
Είναι προφανές ότι έχει παρερμηνευθεί η θέση μου.
Ποτέ κανένα θέμα δεν το είδα τοπικιστικά και"ψηφοσυλλεκτικά".
Ποτέ, επίσης, δεν κρύφτηκα πίσω από άλλους (νομάρχη κ.λ.π.).
Ποτέ δεν υπήρξα δέσμιος κυβερνητικών ή κομματικών θέσεων.
Επειδή δεν είμαι "χθεσινός" στον κοινωνικό χώρο η ιστορία μου είναι γνωστή και κρίνομαι γι΄ αυτήν με τα όποια θετικά ή αρνητικά της, αλλά και για τις σημερινές μου θέσεις κι απόψεις. Αυτά σε γενικό πλαίσιο.
Ειδικότερα τώρα.
Ενάντια στον αγωγό φυσικού αερίου παλεύω χρόνια τώρα και είμαι μέλος της Επιτροπής Αγώνα Βαρνάβα.
Έχω παρακολουθήσει όλη την πορεία της υπόθεσης και έχω σαφή θέση την οποία την έχω διατυπώσει τόσο στις συναντήσεις μας με την ΔΕΣΦΑ, όσο και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, το Κοινοτικό Συμβούλιο Βαρνάβα και στις όποιες συσκέψεις για το θέμα.
Στις παρατηρήσεις του κ. Λιονάκη δεν έχω καμία ένσταση γιατί πράγματι έτσι είναι, Αν έκανα αναφορά στο κόστος για τον υποθαλάσσιο αγωγό δεν την έκανα για να δικαιολογήσω την εταιρία (αν είναι δυνατόν!) αλλά στα πλαίσια του ρεπορτάζ ανέφερα απλώς την θέση της. Και φυσικά πιστεύω ότι το όποιο κόστος δεν μπορεί να μπαίνει πάνω από την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.
Όσον αφορά τις παρατηρήσεις του φίλου "Ανώνυμου" θέλω να πω, αντιπαρερχόμενος τις ειρωνείες για το βανοστάσιο και τις "ευαισθησίες μου", ότι στην σύσκεψη θέλησα, με τις αναφορές μου στην δεύτερη εναλλακτική διαδρομή, να αποδείξω την ανυπαρξία, στην πραγματικότητα περιβαλλοντικών ευαισθησιών της ΔΕΣΦΑ, όπως κατά κόρον ανέφεραν οι εκπρόσωποί της και την επιλογή της συγκεκριμένης διαδρομής για καθαρά οικονομικούς λόγους, της ΔΕΣΦΑ και των "επερχόμενων" ιδιωτών επενδυτών.
Και βέβαια η θέση μου ήταν και είναι να προκριθεί ο υποθαλάσσιος αγωγός Σφενδάλη - Αλιβέρι.
Τέλος, όσον αφορά το Γραμματικό. Έχω αποδείξει πόσο νοιάζομαι για το Γραμματικό. Στην συγκεκριμένη, όμως, σύσκεψη εκπροσωπούσα την Κοινότητα Βαρνάβα, λόγω αδυναμίας του Προέδρου της και ήμουν υποχρεωμένος, για λόγους αρχής, να μεταφέρω την θέση του Κοινοτικού Συμβουλίου Βαρνάβα και όχι μόνο την προσωπική μου. Αυτά προς το παρόν και είμαι ανοιχτός για την συνέχεια του διαλόγου, είτε διαδικτυακά, είτε προσωπικά, και παραμένω πάντα ανοιχτός στην κριτική. (Ακόμη και ο Πάπας επανεξετάζει το "αλάθητο").

geKollias.blogspot.com

Aς δούμε τώρα και τις θέσεις των Οικολόγων Πράσινων, όπως αυτές διατυπώθηκαν σε πρόσφατο δελτίο τύπου, που εστάλη στα ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ.                    


         Αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη
         και οι κυβερνητικές επιδιώξεις που μας ανησυχούν

Μετά την πρόσφατη συνάντηση που είχε ο πρωθυπουργός της χώρας με τον Βούλγαρο ομόλογό του κ. Μπορίσοφ, δήλωσε για άλλη μια φορά ότι ο αγωγός «Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» εξακολουθεί να βρίσκεται στις ύψιστες προτεραιότητες της Κυβέρνησης.
Εκείνο που δεν έχει εξηγήσει ακόμη ο πρωθυπουργός είναι οι λόγοι για τους οποίους εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο έργο και τι άλλαξε εν τω μεταξύ από τον καιρό που ο ίδιος εξέφραζε αντιρρήσεις για τη σκοπιμότητα και την υλοποίησή του.

Παρά τις αισιόδοξες ρήσεις του κ. Παπανδρέου περί της ωφελιμότητας του πετρελαιαγωγού, οι Οικολόγοι Πράσινοι παραμένουμε σταθεροί στην άποψή μας ότι ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης δεν έχει να προσφέρει τίποτε στον Ελληνικό λαό, όπως άλλωστε κανένας πετρελαιαγωγός δεν ωφέλησε ποτέ κανέναν λαό, παρά μόνον τις τσέπες μερικών εταιρειών. Τα επιχειρήματα που κατά καιρούς προβάλλονται υπέρ της κατασκευής του αγωγού καταρρίπτονται εν τη γενέσει τους, από την ίδια την πραγματικότητα. Ζωντανό παράδειγμα οι βιβλικές καταστροφές από διαρροή πετρελαίου σε Αλάσκα, ΗΠΑ, Μεξικό και τελευταία στην Κίνα. Ισως ο κ. Παπανδρέου πιστεύει ότι οι «αναμενόμενες μελέτες» θα εμποδίσουν κάτι που δεν μπόρεσαν να αποφύγουν ούτε οι ΗΠΑ.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι εξακολουθούμε να συντασσόμαστε με την κοινωνία των πολιτών που εκφράζει της αντίθεσή της στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» γιατί είναι ένα έργο βλαπτικό για τη χώρα μας από κάθε άποψη: οικονομική, περιβαλλοντική, γεωστρατηγική.
Εμμένουμε στην άποψη μας για την αλλαγή πλεύσης στον τομέα της οικονομίας και της ενέργειας, προς μια πραγματικά «Πράσινη» κατεύθυνση, που θα δίνει προτεραιότητα στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας, θα επιτυγχάνει την αποκέντρωση και τη διασπορά των οικονομικών οφελών τους προς την Ελληνική Κοινωνία και θα αποτρέπει τη συσσώρευση κερδών από την ενέργεια σε λίγες πολυεθνικές ή ευνοημένες από την κυβέρνηση εταιρείες.
Οσο για τη συνεργασία με τη γείτονα χώρα, αυτή μπορεί να καλλιεργηθεί και να επιτευχθεί σε σειρά άλλων θεμάτων, που λαμβάνουν υπόψη τους και τις τοπικές κοινωνίες ως πομπούς και αποδέκτες των ωφελειών του καλού κλίματος μεταξύ των δύο χωρών.

                                                      Η άποψη του blog attikanea
Όπως όλα δείχνουν, θα βρεθούμε και πάλι στους δρόμους, για να αγωνιστούμε, όπως λέει ο Γιώργος Κόλλιας, και οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ, για να υπερασπιστούμε τον τόπο μας, από τις πολυεθνικές και τις ευνοημένες από την κυβέρνηση εταιρείες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.