Οι μέρες της αγένειας
Δεν μιλάμε καν για εκείνες τις προσποιητά εμετικές γλυκουλίτσες «καλημερούδια σας, γλυκές καλησπέρες και γλυκερές καληνύχτες». Αυτές είναι χειρότερες κι από την αγένεια γιατί είναι τόσο επιτηδευμένες που υποτιμούν κάθε κύτταρο του εγκεφάλου μας.
Μιλάμε για εκείνη την άλλη ευγένεια, στις λέξεις και στην συμπεριφορά. Εκείνη την ευγένεια που πηγάζει μέσα από την σεμνότητα και την έλλειψη αλαζονείας. Εκείνη την ευγένεια που είναι έμφυτη και δεν ψάχνει λέξεις επιθετικές και φράσεις προσβλητικές για να κρύψει την ανασφάλεια και τον φόβο.
Μιλάμε για την ευγένεια που πηγάζει μέσα από την αυτοπεποίθηση. Την ευγένεια που σου δίνει η ουσιαστική γνώση και η κοινωνική μόρφωση. Την ευγένεια που σου δίνει η αυτογνωσία και η ταπεινότητα. Εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν δυο ανθρώπους να σταθούν απέναντι, να διαφωνήσουν κι όμως να έχουν παράγει μια συζήτηση με λόγο και αιτία.
Μιλάμε για τα μικρά, τα αυτονόητα που τελικά δεν είναι καθόλου δεδομένα. Να συζητάς, να εξηγείς, να παραθέτεις την σκέψη σου και να νιώθεις τόσο σίγουρος γι’αυτήν που να αντιμετωπίζεις την αντίθετη γνώμη όχι σαν επίθεση αλλά σαν υγιή και παραγωγική αντιπαράθεση.
Μιλάμε για την επιλογή συμπεριφοράς. Την επιλογή τρόπου έκφρασης και αντιμετώπισης. Καθένας μπορεί να είναι αγενής. Καθένας μπορεί να είναι αλαζόνας και καθένας μπορεί να είναι υπερόπτης. Επειδή όμως αυτά εκτός από την αγένεια συνοψίζουν και την βλακεία, κάποιοι επιλέγουν τον άλλο δρόμο.
Αρκεί μια βόλτα για να καταλάβεις αυτό που χάθηκε ή μήπως δεν υπήρξε ποτέ; Την καλημέρα, το ευχαριστώ, το συγγνώμη, την εξήγηση και την καθαρότητα στην έκφραση. Έχει αρχίσει να παρατηρείται η ευγένεια σαν εκλειπές φαινόμενο. Να προκαλεί εντύπωση και να σχολιάζεται.
Η αγένεια συνήθως πυροδοτείται από ασήμαντα πράγματα. Μια διαφωνία αστεία ακόμα και στο facebook και βλέπεις να εξελίσσονται μάχες ομηρικές με προσβολές εκατέρωθεν σαν να πρόκειται για μια μάχη επικράτησης του χείριστου.
Το χειρότερο όμως είναι πως συνηθίζεται. Αρχίσαμε να συνηθίζουμε την αγένεια των ανθρώπων. Έγινε μόδα και πολλές φορές βαφτίστηκε ακόμα και «χιούμορ».
Φυσικά η αγένεια δεν έχει επιπτώσεις και έχει επισημοποιηθεί σε τέτοιο βαθμό που ενδέχεται στην παρατήρηση του φαινομένου να είσαι εσύ ο «παράξενος» της ιστορίας.
Ζούμε στις μέρες που η αγένεια μεταφράζεται σε μαγκιά και η ξερολίαση σε γνώση. Φτάσαμε να θεωρούμε δεδομένο την προσβολή κι θέσφατο την ασέβεια. Χωρίς να λογίζεται ως έλλειψη αυτοσεβασμού.
Κι όμως αυτό είναι εν τέλει. Εκείνος που δεν έμαθε να σέβεται τον εαυτό του δεν θα σεβαστεί ποτέ ούτε τον φίλο, ούτε το συνεργάτη ούτε καν τον εχθρό του. Εκείνος που ξέρει πως έχει πίσω του κενά στις γνώσεις, εκείνος που νιώθει να απειλείται από τον απέναντί του, χάνει συνήθως την ψυχραιμία του και επιτίθεται.
Αντιμετωπίζεται η αγένεια; Φυσικά!
Αρκεί να μπορέσεις να βρεις τα κίνητρα πίσω από την συμπεριφορά αυτή. Να μπορέσεις να διακρίνεις το λόγο που φτάνει ο άλλος να εκφραστεί με αγένεια, υποτιμητικά.
Μπορεί να είναι εκτόνωση της έντασης και των νεύρων του. Μπορεί να είναι ξέσπασμα συσσωρευμένων καταστάσεων που βιώνει, μπορεί όμως απλά έτσι να προσπαθεί να καλύψει την έλλειψη αυτοπεποίθησης και την έντονη ανασφάλειά του.
Κι εσύ που δέχεσαι την επίθεση τι κάνεις; Τι μπορείς να κάνεις;
Σίγουρα δεν είναι επιλογή να παίξεις με τους ίδιους όρους. Δεν είναι επιλογή να πέσεις μέσα στο λάκκο.
Θέτεις τα όριά σου. Δείχνεις τις γραμμές σου, τις καθιστάς σαφέστατες και περιμένεις να τελειώσει το ξέσπασμα. Μπορείς ακόμα και να γυρίσεις την πλάτη στην αγένεια και να απομακρυνθείς από την τοξικότητα της στιγμής.
Κι αν είναι κάτι που σε νοιάζει, μπορείς να επανέλθεις με αμοιβαίες και ήρεμες εξηγήσεις. Με λέξεις ήπιες και φράσεις κατευναστικές.
Βέβαια υπάρχει κι η περίπτωση να είναι μάταιη η όποια προσπάθεια. Άλλωστε η μεγαλύτερη πράξη σύγχρονης ασέβειας, είναι η ελλειμματική προσοχή σε αυτά που λέει ο άλλος. Είναι η αδιαφορία μας για τα λόγια του, για τις λέξεις του. Τότε δεν έχεις τίποτε άλλο να κάνεις παρά να φύγεις. Και η φυγή από την φωλιά της αγένειας, είναι πάντα επιλογή.
Ζούμε στις μέρες που η αγένεια περισσεύει και η ευγένεια αναζητιέται με το μικροσκόπιο. Κι αυτό είναι ίσως το πιο ανησυχητικό δείγμα της έλλειψης όχι γνώσεων αλλά μόρφωσης.
Κι αν μη τι άλλο, είναι η αρχή του τέλους της ουσιαστικής επικοινωνίας.
Πηγή
ΠΩΣ, ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ … ΤΟΥΣ ΑΓΕΝΕΙΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΣΑΚΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ …!!!!!
Από την φύση τους οι αγενείς άνθρωποι,
έχουν την τάση σε κάθε περίπτωση που τείνει να κλιμακωθεί σε
αντιπαράθεση, να παριστάνουν, και πιθανώς και να το πιστεύουν, ότι
είναι οι ΄΄καλύτεροι΄΄. Στην πραγματικότητα, όμως, αυτό που συμβαίνει
είναι συνήθως το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή ο έξυπνος άνθρωπος που
συμμετέχει από την άλλη μεριά και είναι ο δέκτης της αγένειας να είναι ο
πραγματικός ΄΄καλύτερος΄΄ ή ΄΄ο κύριος της κατάστασης΄΄.
Οι έξυπνοι άνθρωποι έχουν την απαραίτητη
συναισθηματική νοημοσύνη που τους επιτρέπει να έχουν ΄΄τον έλεγχο΄΄ του
εαυτού τους ώστε να αντιδρούν αντίστοιχα, εκτονώνοντας την κατάσταση,
οι αγενείς αντίθετα την κάνουν χειρότερη.
Οι αγενείς είναι πολλοί, και βρίσκονται παντού, έτσι οι έξυπνοι άνθρωποι είναι αναγκασμένοι να τους αντιμετωπίζουν συχνότατα στην καθημερινότητα τους, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και τον κίνδυνο να συμπεριφερθούν ΄΄άσχημα΄΄ και να «βγάλουν» τον κακό χαρακτήρα που όλοι κρύβουν μέσα τους. Πώς σώζονται, πως προστατεύονται στις περιπτώσεις αυτές;
Καμία φορά η ανυπομονησία που δείχνουν και οι δύο πλευρές ή η έλλειψη χρόνου για αντιπαράθεση καθώς ένα ραντεβού – ο επόμενος προορισμός – είναι σύντομο, μπορεί να γίνουν οι παράγοντες εκείνοι που μετριάζουν την ένταση και που προστατεύουν από «μη καθωσπρέπει» απρόοπτα. Αυτό όμως δεν φτάνει!!!
Το να έχει ο έξυπνος άνθρωπος την συνείδηση του εαυτού του είναι το πρώτο βήμα στην αντιμετώπιση ανθρώπων αγροίκων χωρίς να εκνευρισθεί. Αυτό όμως εξαρτάται και από τις ακόλουθες προϋποθέσεις που έχει να αντιμετωπίσει και από τις απαντήσεις που έχει δώσει σε αυτές. Και οι προϋποθέσεις αυτές είναι:
Θα Πρέπει να Εμπλακώ…..
Οι έξυπνοι άνθρωποι έχουν γεννηθεί για να ηγούνται και δεν τους ενοχλεί να νιώθουν και άβολα κάποιες στιγμές. Το να βάζουν τον εαυτό τους σε άβολες καταστάσεις τους προκαλεί, τους σκληραίνει, τους χαλυβδώνει εσωτερικά και βέβαια μπορεί να τους οδηγήσει, τελικά, στην επιτυχία. Το να ξεκινήσουν μια συζήτηση, αντί να κάνουν έναν καυγά, με έναν αγενή συνομιλητή τους μπορεί να οδηγήσει σε μια σωστή και θεμιτή διαχείριση ενός γεγονότος έντασης, αν βέβαια γίνει σωστά αυτή η συζήτηση.
Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να δείξουν ότι την κατάσταση που έχουν να αντιμετωπίσουν την καταλαβαίνουν στις σωστές της βάσεις, δηλαδή σε αυτές της λογικής, της πραγματικής λογικής και όχι του συναισθηματισμού δηλαδή της φόρτισης που προκαλεί η κατάσταση και το ενδεχόμενο αποτέλεσμα της. Έτσι βάζοντας «κάτω» τα πραγματικά γεγονότα και αποφεύγοντας άστοχους χαρακτηρισμούς που μπορεί να αυξήσουν την συναισθηματική φόρτιση και κατ’ επέκταση την αύξηση της έντασης του προβλήματος, μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση από κει και πέρα ως υπαρκτό πρόβλημα που πρέπει να λυθεί.
Οι αγενείς είναι πολλοί, και βρίσκονται παντού, έτσι οι έξυπνοι άνθρωποι είναι αναγκασμένοι να τους αντιμετωπίζουν συχνότατα στην καθημερινότητα τους, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και τον κίνδυνο να συμπεριφερθούν ΄΄άσχημα΄΄ και να «βγάλουν» τον κακό χαρακτήρα που όλοι κρύβουν μέσα τους. Πώς σώζονται, πως προστατεύονται στις περιπτώσεις αυτές;
Καμία φορά η ανυπομονησία που δείχνουν και οι δύο πλευρές ή η έλλειψη χρόνου για αντιπαράθεση καθώς ένα ραντεβού – ο επόμενος προορισμός – είναι σύντομο, μπορεί να γίνουν οι παράγοντες εκείνοι που μετριάζουν την ένταση και που προστατεύουν από «μη καθωσπρέπει» απρόοπτα. Αυτό όμως δεν φτάνει!!!
Το να έχει ο έξυπνος άνθρωπος την συνείδηση του εαυτού του είναι το πρώτο βήμα στην αντιμετώπιση ανθρώπων αγροίκων χωρίς να εκνευρισθεί. Αυτό όμως εξαρτάται και από τις ακόλουθες προϋποθέσεις που έχει να αντιμετωπίσει και από τις απαντήσεις που έχει δώσει σε αυτές. Και οι προϋποθέσεις αυτές είναι:
Θα Πρέπει να Εμπλακώ…..
Οι έξυπνοι άνθρωποι έχουν γεννηθεί για να ηγούνται και δεν τους ενοχλεί να νιώθουν και άβολα κάποιες στιγμές. Το να βάζουν τον εαυτό τους σε άβολες καταστάσεις τους προκαλεί, τους σκληραίνει, τους χαλυβδώνει εσωτερικά και βέβαια μπορεί να τους οδηγήσει, τελικά, στην επιτυχία. Το να ξεκινήσουν μια συζήτηση, αντί να κάνουν έναν καυγά, με έναν αγενή συνομιλητή τους μπορεί να οδηγήσει σε μια σωστή και θεμιτή διαχείριση ενός γεγονότος έντασης, αν βέβαια γίνει σωστά αυτή η συζήτηση.
Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να δείξουν ότι την κατάσταση που έχουν να αντιμετωπίσουν την καταλαβαίνουν στις σωστές της βάσεις, δηλαδή σε αυτές της λογικής, της πραγματικής λογικής και όχι του συναισθηματισμού δηλαδή της φόρτισης που προκαλεί η κατάσταση και το ενδεχόμενο αποτέλεσμα της. Έτσι βάζοντας «κάτω» τα πραγματικά γεγονότα και αποφεύγοντας άστοχους χαρακτηρισμούς που μπορεί να αυξήσουν την συναισθηματική φόρτιση και κατ’ επέκταση την αύξηση της έντασης του προβλήματος, μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση από κει και πέρα ως υπαρκτό πρόβλημα που πρέπει να λυθεί.
Έχω βρεθεί στην θέση του…;
Οι έξυπνοι άνθρωποι αναρωτιόνται: Τι και αν είμαι στην άλλη πλευρά μιας άσχημης συμπεριφοράς; Όλοι μας έχουμε βρεθεί στην κατάσταση που κάποιος μας ΄΄έχει λερωθεί΄΄, χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος, απλά επειδή συνέβη... όλοι μας έχουμε τις «κακές» μέρες μας και στην πραγματικότητα όσο έξυπνοι και να είμαστε, τόσο αγενείς μπορούμε να γίνουμε και μάλιστα χωρίς καλά-καλά να το συνειδητοποιήσουμε….. Όμως φυσικά υπάρχει πάντα λόγος για να κάνουμε το πρώτο βήμα ώστε να μειώσουμε την ένταση σαν έξυπνοι άνθρωποι.
Έτσι λοιπόν ας μην ξεχνά ο έξυπνος άνθρωπος, ότι μερικές φορές οι άνθρωποι γίνονται αγενείς λόγω της κατάστασης που έχει συμβεί και όχι γιατί οι ίδιοι αυτοί είναι πάντα αγενείς λόγω της προσωπικότητας τους.
Απλά αφήστε το να περάσει …
Κάποιες φορές δεν υπάρχει ο κατάλληλος τόπος και χρόνος για να αντιμετωπίσει ο έξυπνος άνθρωπος τον αγενή.
Ο χώρος εργασίας, είναι συχνά ένας τέτοιος χώρος, που με πολύ σκέψη θα αποφασίσει, ο έξυπνος άνθρωπος πότε θα δώσει και πότε όχι, τις μάχες του. Έτσι το να έχει μια διαφωνία με έναν αγενή συνάδελφο σε δημόσιο και πάντως «ανοιχτό» χώρο, όπως είναι ο εργασιακός, δεν είναι σε καμιά περίπτωση ΕΞΥΠΝΟ. Κάτι τέτοιο πολύ πιθανόν, να τον κάνει να δείχνει, και ίδιο, αγενή.
Στην περίπτωση αυτή, ο έξυπνος άνθρωπος θα αποφασίσει πότε είναι ο κατάλληλος τόπος και η κατάλληλη στιγμή, αυτή που εξυπηρετεί, τόσο τον ίδιο αλλά και την λύση του προβλήματος. Έτσι ο έξυπνος άνθρωπος, θα πάρει σε μια άκρη τον αγενή συνάδελφο, και θα συζητήσει παρατηρώντας την συμπεριφορά του. Μάλιστα κάποιες φορές θα επιλέξει έξυπνα να ρίξει και μέρος του βάρους της ευθύνης , στον ίδιο τον εαυτό του παρά να το ρίξει όλο στον αγενή συνάδελφο και συνομιλητή του. Έτσι επιλέγει να του πει ΄΄Νιώθω ότι αδικήθηκα όταν λαθεμένα κατηγορήθηκα για…΄΄. Είναι πολλές οι φορές που μια φράση όπως αυτή μετριάζει μια κατάσταση έντασης, και βέβαια πάντα με σκοπό, να μπει για λίγο, ό άλλος, ο αγενής , στην θέση αυτού που υφίσταται την αγένεια, ή και αντίστροφα.
Ο έξυπνος άνθρωπος , είναι και ευέλικτος, έτσι αν δεν μπορεί να κάνει το παραπάνω, έστω και για μια στιγμή, επιλέγει ως καλύτερη επιλογή , να φύγει άμεσα από μια τέτοια συζήτηση, γιατί καλά γνωρίζει ότι μια εικόνα, η εικόνα της άμεσης αποχώρησης από μια συζήτηση, αντιστοιχεί με χιλιάδες λέξεις, και πολλές φορές η σιωπή του μιλά από μόνη της και ακούγεται πολύ ηχηρά .
Τέλος , η σιγή είναι ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να αντιμετωπιστούν οι αγενείς άνθρωποι. Στην πραγματικότητα , αγνοώντας έναν αγενή , μπορεί και να είναι πιο υγιεινό από το να εμπλακεί κανείς , και μάλιστα ένας έξυπνος άνθρωπος, μαζί του. Η συνεχή εμπλοκή με τέτοια άτομα μπορεί να κάνουν κακό στον τρόπο σκέψης του και στην πνευματική και ψυχική του υγεία ενός έξυπνου ανθρώπου!!!.
‘Ώστε, την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσουμε αγενείς ανθρώπους, καλύτερα να πάρουμε μια επιπλέον ανάσα, να σκεφτούμε, να βάλουμε ένα κενό, μια απόσταση ανάμεσα σε εμάς και αυτούς και γιατί όχι, να γυρίσουμε την πλάτη και να απομακρυνθούμε από την ένταση. Αυτή μπορεί να είναι ίσως η εξυπνότερη αντίδραση , από όλες τις πιθανές λύσεις , που θα μπορούσαμε να δώσουμε σε μια ΄΄εμπλοκή μας΄΄, με έναν αγενή άνθρωπο.
΄΄nous΄΄
Executive Coach
Οι έξυπνοι άνθρωποι αναρωτιόνται: Τι και αν είμαι στην άλλη πλευρά μιας άσχημης συμπεριφοράς; Όλοι μας έχουμε βρεθεί στην κατάσταση που κάποιος μας ΄΄έχει λερωθεί΄΄, χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος, απλά επειδή συνέβη... όλοι μας έχουμε τις «κακές» μέρες μας και στην πραγματικότητα όσο έξυπνοι και να είμαστε, τόσο αγενείς μπορούμε να γίνουμε και μάλιστα χωρίς καλά-καλά να το συνειδητοποιήσουμε….. Όμως φυσικά υπάρχει πάντα λόγος για να κάνουμε το πρώτο βήμα ώστε να μειώσουμε την ένταση σαν έξυπνοι άνθρωποι.
Έτσι λοιπόν ας μην ξεχνά ο έξυπνος άνθρωπος, ότι μερικές φορές οι άνθρωποι γίνονται αγενείς λόγω της κατάστασης που έχει συμβεί και όχι γιατί οι ίδιοι αυτοί είναι πάντα αγενείς λόγω της προσωπικότητας τους.
Απλά αφήστε το να περάσει …
Κάποιες φορές δεν υπάρχει ο κατάλληλος τόπος και χρόνος για να αντιμετωπίσει ο έξυπνος άνθρωπος τον αγενή.
Ο χώρος εργασίας, είναι συχνά ένας τέτοιος χώρος, που με πολύ σκέψη θα αποφασίσει, ο έξυπνος άνθρωπος πότε θα δώσει και πότε όχι, τις μάχες του. Έτσι το να έχει μια διαφωνία με έναν αγενή συνάδελφο σε δημόσιο και πάντως «ανοιχτό» χώρο, όπως είναι ο εργασιακός, δεν είναι σε καμιά περίπτωση ΕΞΥΠΝΟ. Κάτι τέτοιο πολύ πιθανόν, να τον κάνει να δείχνει, και ίδιο, αγενή.
Στην περίπτωση αυτή, ο έξυπνος άνθρωπος θα αποφασίσει πότε είναι ο κατάλληλος τόπος και η κατάλληλη στιγμή, αυτή που εξυπηρετεί, τόσο τον ίδιο αλλά και την λύση του προβλήματος. Έτσι ο έξυπνος άνθρωπος, θα πάρει σε μια άκρη τον αγενή συνάδελφο, και θα συζητήσει παρατηρώντας την συμπεριφορά του. Μάλιστα κάποιες φορές θα επιλέξει έξυπνα να ρίξει και μέρος του βάρους της ευθύνης , στον ίδιο τον εαυτό του παρά να το ρίξει όλο στον αγενή συνάδελφο και συνομιλητή του. Έτσι επιλέγει να του πει ΄΄Νιώθω ότι αδικήθηκα όταν λαθεμένα κατηγορήθηκα για…΄΄. Είναι πολλές οι φορές που μια φράση όπως αυτή μετριάζει μια κατάσταση έντασης, και βέβαια πάντα με σκοπό, να μπει για λίγο, ό άλλος, ο αγενής , στην θέση αυτού που υφίσταται την αγένεια, ή και αντίστροφα.
Ο έξυπνος άνθρωπος , είναι και ευέλικτος, έτσι αν δεν μπορεί να κάνει το παραπάνω, έστω και για μια στιγμή, επιλέγει ως καλύτερη επιλογή , να φύγει άμεσα από μια τέτοια συζήτηση, γιατί καλά γνωρίζει ότι μια εικόνα, η εικόνα της άμεσης αποχώρησης από μια συζήτηση, αντιστοιχεί με χιλιάδες λέξεις, και πολλές φορές η σιωπή του μιλά από μόνη της και ακούγεται πολύ ηχηρά .
Τέλος , η σιγή είναι ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να αντιμετωπιστούν οι αγενείς άνθρωποι. Στην πραγματικότητα , αγνοώντας έναν αγενή , μπορεί και να είναι πιο υγιεινό από το να εμπλακεί κανείς , και μάλιστα ένας έξυπνος άνθρωπος, μαζί του. Η συνεχή εμπλοκή με τέτοια άτομα μπορεί να κάνουν κακό στον τρόπο σκέψης του και στην πνευματική και ψυχική του υγεία ενός έξυπνου ανθρώπου!!!.
‘Ώστε, την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσουμε αγενείς ανθρώπους, καλύτερα να πάρουμε μια επιπλέον ανάσα, να σκεφτούμε, να βάλουμε ένα κενό, μια απόσταση ανάμεσα σε εμάς και αυτούς και γιατί όχι, να γυρίσουμε την πλάτη και να απομακρυνθούμε από την ένταση. Αυτή μπορεί να είναι ίσως η εξυπνότερη αντίδραση , από όλες τις πιθανές λύσεις , που θα μπορούσαμε να δώσουμε σε μια ΄΄εμπλοκή μας΄΄, με έναν αγενή άνθρωπο.
΄΄nous΄΄
Executive Coach
Η αντιμετώπιση της αγένειας στην εργασία
Δημοσίευση 01/12/2011 11:02
Είναι
πολύ πιθανόν ότι στην επαγγελματική σας ζωή θα βρεθείτε ή ήδη βρεθήκατε
αντιμέτωποι με ανθρώπους, συναδέλφους ή άλλους που σας φέρθηκαν με
αγένεια. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι και επίπεδα έκφρασης της αγένειας.
Είναι
σχεδόν αναπόφευκτο να αποφύγετε να σας συμπεριφέρονται κάποτε με
αγένια. Για αυτό είναι προτιμότερο εκ των προτέρων να προβληματιστείτε
για την πτυχή αυτή των ανθρωπίνων σχέσεων.
Κατανοώντας
περισσότερο τη συμπεριφορά των ανθρώπων, θα είστε καλύτερα
προετοιμασμένοι να αντιδράτε ήπια και ήρεμα και να προστατεύετε τον
εαυτό σας. Ακόμη μπορεί να καταφέρνετε να κερδίζετε με τον τρόπο σας το
άτομο που ήταν αρχικά αγενές μαζί σας.
Επιπρόσθετα,
η σωστή και ώριμη αντιμετώπιση της αγένειας άλλων, πιθανόν θα σας
βοηθήσει να συμβάλετε στη δημιουργία ενός καλύτερου κλίματος στο
εργασιακό σας περιβάλλον ή ακόμη να κερδίσετε τις εντυπώσεις και
εκτίμηση συναδέλφων ή πελατών του οργανισμού στον οποίο εργάζεστε.
Η
ψυχραιμία πάντα θα σας βοηθά. Εάν κάποιος, συνάδελφος ή πελάτης ή μέλος
της οικογένειας, σας συμπεριφερθεί με αγένια ή χοντροκοπιά, μην
αντιδράσετε θυμωμένα. Χρησιμοποιείτε μια μέθοδο που θα ηρεμήσει τα
πράγματα και να αποφευχθεί η κλιμάκωση της ψυχικής έντασης.
Σκεφτείτε
ότι το άλλο άτομο που εσείς αισθάνεστε ότι είναι αγενές μαζί σας,
μπορεί να έχει μια άσχημη μέρα. Πιθανόν να βιώνει μια κατάσταση πέραν
του έλεγχου του η οποία του δημιουργεί στρες που εκφράζεται με
επιθετικότητα ή αγένεια.
Εάν εσείς δεν
παραμείνετε ψύχραιμοι, τότε μπαίνετε στο φαύλο κύκλο της στείρας
αντιπαράθεσης που θα είναι επιζήμια. Για αυτό προσέξετε τα λόγια, σας
και τις φράσεις που θα χρησιμοποιήσετε. Αποφύγετε την ανταπόδοση, το
σαρκασμό, την ειρωνεία.
Δοκιμάστε με ευγένεια
να επανατοποθετήσετε το θέμα με το συνομιλητή που βιώνετε ως αγενή
απέναντι σας. Συνομιλώντας σε ήπιους τόνους, με ηρεμία και κατανόηση για
τις θέσεις του άλλου, μπορείτε να επιφέρετε αλλαγή στη διάθεση του
συνομιλητή σας.
Εάν όμως αισθάνεστε έντονη
ψυχική φόρτωση, τότε βρείτε ένα εύσχημο τρόπο χωρίς να προκαλείτε
περιττή ένταση στο άλλο άτομο, να διακόψετε τη συνομιλία. Έτσι κερδίζετε
χρόνο να ηρεμήσετε, να σκεφτείτε ξανά το ζήτημα και να επανέλθετε
αργότερα για να επιλύσετε με επιτυχία τη δύσκολη κατάσταση.
Μην
ξεχνάτε ότι η γλώσσα είναι ένα οπλισμένο πολυβόλο. Εάν είστε ψυχολογικά
φορτισμένοι και πληγωμένοι ή κουρασμένοι, μπορεί άθελα σας να πείτε
κάποια πράγματα που πιθανόν να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες πληγές.
Για
αυτό διατηρείτε την ψυχραιμία σας, μην ανταποδίδετε την αγένεια και
τους κακούς τρόπους. Κερδίστε χρόνο, μείνετε υπεράνω των αρνητικών
συμπεριφορών και σκεφτείτε τους διάφορους κατάλληλους τρόπους για να
δράσετε.
Στις περιπτώσεις που ένα άτομο,
συνάδελφος, πελάτης, συνεργάτης ή μέλος της οικογένειας σας,
συμπεριφέρεται περιστασιακά ή κατ' επανάληψη με αγένεια, τότε μπορείτε
να του εξηγήσετε με ήπιο τρόπο και με ειλικρίνεια για το πως εσείς
αισθάνεστε και γιατί η εν λόγω συμπεριφορά σας επηρεάζει.
Δεν
είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται ότι η
δική τους συμπεριφορά μπορεί να πληγώνει άλλους. Με την ήπια, ευγενή και
ειλικρινή προσέγγιση, πολλά προβλήματα μπορούν να επιλυθούν.
Προσοχή
από τον κίνδυνο μεγέθυνσης και διάδοσης του προβλήματος. Μιλήστε
απευθείας στο άτομο του οποίου η συμπεριφορά είναι αγενής προς εσάς. Μην
μεταφέρετε το πρόβλημα προς τους άλλους εάν δεν κάνετε προσπάθειες
πρώτα να επιλύσετε μαζί του το πρόβλημα.
Είναι
καλό μάλιστα να ζητήσετε τις δικές του απόψεις για το ζήτημα και για το
πως μπορεί το πρόβλημα να επιλυθεί. Ψάξετε για κοινά σημεία και για
αμοιβαία αποδεκτές προσεγγίσεις.
Εάν πραγματικά
βρεθείτε σε αδιέξοδο και αφού εξαντλήσετε όλα αυτά που εσείς νομίζετε
ότι μπορείτε καλύτερα να κάνετε, τότε είναι χρήσιμο να ζητήσετε βοήθεια.
Ο προϊστάμενος σας, ένας έμπιστος φίλος ή συνάδελφος ή ακόμη ένας
σύμβουλος, πιθανόν να μπορέσουν να συμβάλουν σε μια εποικοδομητική
επίλυση του προβλήματος που σας απασχολεί.
Συνοπτικά θα συγκρατήσουμε:
Η αγένεια και η χοντροκοπιά, είναι συμπεριφορές των οποίων δεν
πρέπει να υποτιμώνται οι αρνητικές συνέπειες στο χώρο εργασίας, στις
διαπροσωπικές σχέσεις και στην οικογένεια.
Εάν
δεν αντιμετωπιστούν σωστά, προάγουν την επιθετικότητα, την έλλειψη
σεβασμού προς τον άλλο και είναι αιτία πρόκλησης κακών σχέσεων με
απρόβλεπτες αρνητικές συνέπειες για όλους.
Είναι απαραίτητο να είμαστε προετοιμασμένοι για την ψύχραιμη, ήρεμη και
έξυπνη αντιμετώπιση της αγένειας που αναπόφευκτα θα συναντούμε σε
διάφορες δραστηριότητες μας.
Η επιτυχής
αντιμετώπιση της αγένειας και της χοντροκοπιάς, έχει πολλά να μας
προσφέρει σε προσωπικό, επαγγελματικό και οικογενειακό επίπεδο, αυξάνει
την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων, εξυψώνει την εικόνα μιας κοινωνίας
και συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.