Ημερολογιακά, τουλάχιστον, μπαίνουμε στο
καλοκαίρι. Προβλέπεται θερμό από κάθε άποψη. Ας είμαστε, λοιπόν,
έτοιμοι για όλα. Ή τουλάχιστον όσα μπορούν να προβλεφθούν. Και επειδή οι
έρευνες λένε ότι το καλοκαίρι αυξάνονται οι πιθανότητες ατυχημάτων,
είτε λόγω του πιο «ελεύθερου» τρόπου ζωής και της χαλάρωσης είτε λόγω
των περισσότερων δραστηριοτήτων και μετακινήσεων, να …οργανωθούμε.
Στα ατυχήματα αυτά συμπεριλαμβάνονται,
φυσικά, και τα τροχαία, τα οποία λαμβάνουν συνήθως χώρα σε άγνωστες
περιοχές, στις οποίες ο οδηγός δεν γνωρίζει το οδικό δίκτυο και οδηγεί
επιπόλαια, αλλά και εκεί που οδηγεί κάθε μέρα! Φυσικά δεν είναι λίγα
αυτά που συμβαίνουν, επειδή δεν είναι καλά συντηρημένο το αυτοκίνητο.
Κανείς μας δεν ξεκινά τις διακοπές
–μικρής ή μεγάλης διάρκειας– με τη σκέψη ενός ατυχήματος. Όλοι, όμως, θα
θέλαμε να μειώσουμε τις πιθανότητες αυτού στο ελάχιστο, όσο τουλάχιστον
περνά από το χέρι μας. Ως προς την οδήγηση και την καλή προετοιμασία
του αυτοκινήτου, το… χέρι μας είναι αυτό που παίζει τον καθοριστικό
ρόλο.
Ας δούμε, λοιπόν, όσα πρέπει να
προσέξουμε ως οδηγοί ενόψει του επικείμενου ταξιδιού μας και να
διορθώσουμε –αν είναι απαραίτητο– με την επίσκεψη σε ειδικό ή να το
φτιάξουμε και μόνοι μας αν κατέχουμε την τέχνη.
Έλεγχος υγρών
Ο βασικότερος έλεγχος που πρέπει να
κάνετε είναι ο έλεγχος των υγρών του αυτοκινήτου. Τα υγρά που πρέπει να
ελέγξετε είναι καταρχάς τα υγρά φρένων, τα οποία θα πρέπει έτσι κι
αλλιώς να ανανεώνονται κάθε 12 μήνες. Η διαδικασία συμπλήρωσης υγρών
είναι απλή: Σταθμεύστε το αυτοκίνητο σε επίπεδο έδαφος, εντοπίστε πού
είναι το δοχείο με το υγρό φρένων (αν δεν γνωρίζετε οι ίδιοι βρείτε το
στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου) και καθαρίστε το εξωτερικά για να
φαίνεται το επίπεδο της στάθμης.
Αυτή θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στις
ενδείξεις ΜΙΝ και ΜΑΧ. Αν βρίσκεται κοντά ή κάτω από το ΜΙΝ ξεβιδώστε
και βγάλτε το καπάκι του δοχείου και γεμίστε με υγρό μέχρι την ένδειξη
ΜΑΧ –όχι παραπάνω για να μην υπάρξει υπερχείλιση και δημιουργήσει άλλα
προβλήματα στη μηχανή. Χρησιμοποιήστε καλής ποιότητας υγρά φρένων που
ανταποκρίνονται στα διεθνή στάνταρ.
Τα επόμενα υγρά που θα πρέπει κανείς να
ελέγξει κανείς είναι τα λάδια του κινητήρα, με τη στάθμη του να
βρίσκεται ανάμεσα στις ενδείξεις ΜΙΝ και ΜΑΧ, το υγρό ψυγείου (το
λεγόμενο παραφλού) και το υγρό της πλυστικής συσκευής –να υπάρχει δηλαδή
νερό και πιθανώς ειδικό απορρυπαντικό στους υαλοκαθαριστήρες και να
είναι καθαρές οι οπές από τις οποίες βγαίνει το νερό.
Έλεγχος του air condition
Για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως μια
ζεστή μέρα και διαπιστώσετε ότι το air condition δεν βγάζει κρύο αέρα,
καλό είναι να κάνετε έναν έλεγχο από τώρα. Βέβαια όπως –συνήθως–
αναφέρεται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή, καλό είναι το air condition
να τίθεται σε λειτουργία ανά τακτά διαστήματα (και το χειμώνα),
προκειμένου να λιπαίνονται οι σωληνώσεις. Αν λοιπόν το air condition δεν
αποδίδει όπως πρέπει και απλά ο αέρας που βγάζει στη χαμηλότερη σκάλα
είναι απλά δροσερός, τότε χρειάζεται φρέον και έλεγχος των σωληνώσεων
για πιθανή διαρροή. Το κόστος ελέγχου του air condition κυμαίνεται
περίπου γύρω στα 40 ευρώ.
Τοποθέτηση καλυμμάτων
Τα καλύμματα στα καθίσματα είναι ο πιο
σίγουρος τρόπος για να προστατευτούν οι εργοστασιακές επενδύσεις του
αυτοκινήτου από τον ιδρώτα, τη γύρη και τη σκόνη που συσσωρεύονται και
κατακάθονται σε αυτά. Καλό είναι να προτιμήσετε βαμβακερά καλύμματα που
είναι πιο δροσερά και απορροφούν καλύτερα τον ιδρώτα.
Το κόστος ενός σετ καλυμμάτων για όλο το
σαλόνι ξεκινά περίπου από τα 40 ευρώ, ενώ με τα μισά χρήματα υπάρχουν
και τα «πλατοκαθίσματα» για τα εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν το
πλεονέκτημα ότι τοποθετούνται και αφαιρούνται εύκολα για να πλυθούν,
αλλά καλύπτουν μόνο την μπροστινή επιφάνεια των καθισμάτων.
Αντιηλιακές μεμβράνες
Τώρα είναι μια καλή περίοδος για να
ξεκινήσετε να κάνετε έρευνα τιμών για τοποθέτηση αντιηλιακών μεμβρανών,
προτού πιάσουν οι πολλές ζέστες. Στην αγορά υπάρχουν πολλοί τύποι,
αποχρώσεις, ποιότητες, τιμές κ.ο.κ.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η τοποθέτηση
αντιηλιακών μεμβρανών επιτρέπεται στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και στο πίσω
παρμπρίζ. Στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού, ο ελάχιστος συντελεστής
μετάδοσης φωτός έχει καθοριστεί στο 70%.
Πλύσιμο
Με τις βροχές συσσωρεύονται στους
θόλους, στα μαρσπιέ και στο κάτω μέρος του αμαξώματος λάσπες και κάθε
είδους ακαθαρσίες, οι οποίες αφαιρούνται μόνο με τη βοήθεια πλυστικού
μηχανήματος. Ειδικά όταν το αυτοκίνητο έχει κινηθεί σε χιονισμένους
δρόμους, όπου έχει γίνει χρήση αλατιού, τότε επιβάλλεται το πλύσιμο στο
δάπεδό του, αφού το αλάτι προκαλεί οξείδωση.
Γυάλισμα
Για να διατηρηθεί το λαμπερό χρώμα του
αμαξώματος πρέπει κάθε 6 μήνες να γίνεται γυάλισμα, μία φορά πριν το
καλοκαίρι και μετά πριν το χειμώνα. Οι γυαλιστικές κρέμες που υπάρχουν
στα είδη αυτοκινήτου προσφέρουν αποτελεσματική προστασία στο χρώμα από
τις καυτές και υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου και το ζωντανεύουν,
αποτρέποντας τη δημιουργία θαμπάδας.
Για να γυαλίσετε το αυτοκίνητο, πρέπει
πρώτα να έχει πλυθεί σωστά και να έχει στεγνώσει (πάντα σε σκιερό
μέρος), ενώ το γυάλισμα πρέπει να γίνει με ειδικό βαμβάκι γυαλίσματος ή
με μακό ύφασμα. Αφού γυαλίσετε τις μεταλλικές επιφάνειες θα δείτε μετά
ότι το αμάξωμα αποκτά μια πολύ στιλπνή υφή.
Για το κόστος της κρέμας (υπάρχουν για
μεταλλικά και απλά χρώματα αλλά και για ξεθωριασμένα) υπολογίστε γύρω
στα 10 ευρώ. Για καλύτερα αποτελέσματα, όπου το αυτοκίνητο θα αποκτήσει
την αρχική του λάμψη και θα αφαιρεθεί ακόμα και η όψη ιστού αράχνης από
το χρώμα, μπορείτε να απευθυνθείτε σε σχετικές εταιρείες.
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.