ΔΩΣΤΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ…
Η 15η Φεβρουαρίου δεν είναι μια τυχαία ημερομηνία. Έως τις 15
Φεβρουαρίου θα εξαιρούνται από την πώληση τα στεγαστικά δάνεια πρώτης
κατοικίας, τα επιχειρηματικά δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και
των ελεύθερων επαγγελματιών και τα καταναλωτικά δάνεια.
Βέβαια η 15η Φεβρουαρίου είναι σημαδιακή ημερομηνία και για έναν ακόμη λόγο. Μια ημέρα πριν και συγκεκριμένα στις 14 Φεβρουαρίου του 2016 εκπνέει η εξάμηνη περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας οι δανειολήπτες που έχουν προσφύγει στον νόμο Κατσέλη και των οποίων η υπόθεση εκκρεμεί θα πρέπει να υποβάλουν εκ νέου τα δικαιολογητικά τους, όπως αναφέρεται στον νόμο που πέρασε στα μέσα Αυγούστου.
Οπότε εκ των πραγμάτων και με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ανέφικτη η πώληση των κόκκινων στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας πριν την 15η Φεβρουαρίου του 2016, για όσους έχουν υποβάλλει ήδη αίτηση -σ.σ. υπολογίζονται στις 170.000- και για όσους θα σπεύσουν να υποβάλλουν μέχρι τις 31/12.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Παράταση δυο μηνών στην πώληση αλλά και όχι και στην ανάθεση της διαχείρισης σε τρίτους των κόκκινων στεγαστικών πρώτης κατοικίας, καταναλωτικών δανείων και των μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων που ανήκουν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ του Σαββάτου.
Το νομοσχέδιο που μπαίνει σήμερα στις Επιτροπές και αύριο ψηφίζεται στην Ολομέλεια ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία δευτερογενούς αγοράς για τα κόκκινα δάνεια με τη συμμετοχή funds, τραπεζών, εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων και εταιρειών μεταβίβασης απαιτήσεων, κάνει σαφές ότι η εξαίρεση για τα κόκκινα στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας, καταναλωτικά και μικρομεσαίων επιχειρήσεων έως τις 15/2/2016 αφορά το σκέλος της μεταβίβασης-πώλησης αυτών.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «εξαιρούνται από το πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 3 στο οποίο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν μεταβιβάσεις απαιτήσεων, έως τις 15 Φεβρουάριου του 2016 όλες οι απαιτήσεις από καταναλωτικές δανειακές συμβάσεις, δανειακές συμβάσεις με υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας, δάνεια και πιστώσεις χορηγούμενες σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται από τη σύσταση 2003/361/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003 καθώς και από δάνεια με εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου».
Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται προσωρινά η εφαρμογή του άρθρου 3 στις υπόλοιπες απαιτήσεις (πρακτικά: δάνεια σε μεγάλες επιχειρήσεις και μη καταναλωτικά δάνεια χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας).
Η χρονική αυτή παράταση στη μεταβίβαση δίνεται για να διαπιστωθούν, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν στην πράξη και να διορθωθούν με τον κατάλληλο νομοθετικό καθορισμό του εφαρμοστικού πλαισίου πριν την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης στις ανωτέρω κατηγορίες δανείων.
Σε άλλο σημείο του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα στο άρθρο 1, αναφέρεται ότι για τη χορήγηση της άδειας στις εταιρείες διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων θα πρέπει να κατατεθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος εμπεριστατωμένη έκθεση στην οποία καταγράφονται οι βασικές αρχές και μέθοδοι που θα εφαρμόζονται κατά τη διαχείριση των απαιτήσεων. Ενώ «ειδική μνεία πρέπει να προβλέπεται για δανειολήπτες που εντάσσονται σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες σύμφωνα και με τις ρυθμίσεις του Κώδικα Δεοντολογίας του άρθρου 1 παρ. 2 του ν. 4224/2013 και τους δανειολήπτες οι οποίοι έχουν υπαχθεί στο ν. 3869/2010 (Νόμος Κατσέλη)».
Να σημειωθεί πάντως ότι στην παράγραφο 22 αναφέρεται ότι τόσο η εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου προστασίας του καταναλωτή, όσο και η ειδική μέριμνα που προβλέπεται σε διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για ευπαθείς ομάδες, ενδεικτικά στο Ν. 4224/2014 (Κώδικας Δεοντολογίας της ΤτΕ), θα εφαρμόζονται και στην περίπτωση μεταβίβασης ή ανάθεσης της διαχείρισης σε εταιρία. euro2day
Βέβαια η 15η Φεβρουαρίου είναι σημαδιακή ημερομηνία και για έναν ακόμη λόγο. Μια ημέρα πριν και συγκεκριμένα στις 14 Φεβρουαρίου του 2016 εκπνέει η εξάμηνη περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας οι δανειολήπτες που έχουν προσφύγει στον νόμο Κατσέλη και των οποίων η υπόθεση εκκρεμεί θα πρέπει να υποβάλουν εκ νέου τα δικαιολογητικά τους, όπως αναφέρεται στον νόμο που πέρασε στα μέσα Αυγούστου.
Οπότε εκ των πραγμάτων και με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ανέφικτη η πώληση των κόκκινων στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας πριν την 15η Φεβρουαρίου του 2016, για όσους έχουν υποβάλλει ήδη αίτηση -σ.σ. υπολογίζονται στις 170.000- και για όσους θα σπεύσουν να υποβάλλουν μέχρι τις 31/12.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Παράταση δυο μηνών στην πώληση αλλά και όχι και στην ανάθεση της διαχείρισης σε τρίτους των κόκκινων στεγαστικών πρώτης κατοικίας, καταναλωτικών δανείων και των μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων που ανήκουν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ του Σαββάτου.
Το νομοσχέδιο που μπαίνει σήμερα στις Επιτροπές και αύριο ψηφίζεται στην Ολομέλεια ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία δευτερογενούς αγοράς για τα κόκκινα δάνεια με τη συμμετοχή funds, τραπεζών, εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων και εταιρειών μεταβίβασης απαιτήσεων, κάνει σαφές ότι η εξαίρεση για τα κόκκινα στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας, καταναλωτικά και μικρομεσαίων επιχειρήσεων έως τις 15/2/2016 αφορά το σκέλος της μεταβίβασης-πώλησης αυτών.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «εξαιρούνται από το πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 3 στο οποίο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν μεταβιβάσεις απαιτήσεων, έως τις 15 Φεβρουάριου του 2016 όλες οι απαιτήσεις από καταναλωτικές δανειακές συμβάσεις, δανειακές συμβάσεις με υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας, δάνεια και πιστώσεις χορηγούμενες σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται από τη σύσταση 2003/361/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003 καθώς και από δάνεια με εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου».
Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται προσωρινά η εφαρμογή του άρθρου 3 στις υπόλοιπες απαιτήσεις (πρακτικά: δάνεια σε μεγάλες επιχειρήσεις και μη καταναλωτικά δάνεια χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας).
Η χρονική αυτή παράταση στη μεταβίβαση δίνεται για να διαπιστωθούν, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν στην πράξη και να διορθωθούν με τον κατάλληλο νομοθετικό καθορισμό του εφαρμοστικού πλαισίου πριν την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης στις ανωτέρω κατηγορίες δανείων.
Σε άλλο σημείο του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα στο άρθρο 1, αναφέρεται ότι για τη χορήγηση της άδειας στις εταιρείες διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων θα πρέπει να κατατεθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος εμπεριστατωμένη έκθεση στην οποία καταγράφονται οι βασικές αρχές και μέθοδοι που θα εφαρμόζονται κατά τη διαχείριση των απαιτήσεων. Ενώ «ειδική μνεία πρέπει να προβλέπεται για δανειολήπτες που εντάσσονται σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες σύμφωνα και με τις ρυθμίσεις του Κώδικα Δεοντολογίας του άρθρου 1 παρ. 2 του ν. 4224/2013 και τους δανειολήπτες οι οποίοι έχουν υπαχθεί στο ν. 3869/2010 (Νόμος Κατσέλη)».
Να σημειωθεί πάντως ότι στην παράγραφο 22 αναφέρεται ότι τόσο η εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου προστασίας του καταναλωτή, όσο και η ειδική μέριμνα που προβλέπεται σε διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για ευπαθείς ομάδες, ενδεικτικά στο Ν. 4224/2014 (Κώδικας Δεοντολογίας της ΤτΕ), θα εφαρμόζονται και στην περίπτωση μεταβίβασης ή ανάθεσης της διαχείρισης σε εταιρία. euro2day
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.