Του Κωνσταντίνου Βουλγαράκη
Και φέτος, όπως κάθε χρόνο, κάτι βρίσκουμε για να συζητάμε «περί όνου
σκιάς»! Δηλαδή, να χάνουμε το ΝΟΗΜΑ των σοβαρών και να ασχολούμαστε, με
τα ανούσια! Άραγε, είναι ο φόβος μας, για να ασχοληθούμε με τα σημαντικά
και τα δύσκολα ή μήπως η λογική (πνευματική) μας αδυναμία, να τα
ξεχωρίσουμε και έτσι, ασχολούμαστε με ότι τραβήξει το μάτι μας!
Έγινε τεράστιο θέμα, με μια αριστούχα Ελληνίδα μαθήτρια (Αιγυπτιακής
καταγωγής), που φέτος παρήλασε, ως παραστάτης της Ελληνικής Σημαίας,
φορώντας Μουσουλμανική μαντίλα και περιβολή!
ΠΟΙΟ λοιπόν είναι το θέμα, πάνω σε ποια βάση έγινε η προβολή και η
συζήτηση του! Όπως και όλα στη Χώρα μας, η συζήτηση αυτή έγινε, πάνω στα
τριτεύοντα ανούσια και στα παντελώς αυτονόητα!
Και μάλιστα, όπως πάντα, είτε με ένα πατριωτικο-θρησκευτικό φανατισμό,
είτε και με Εθνο-μηδενιστικές προσεγγίσεις, αφήνοντας κατά μέρους τη
«ΡΙΖΑ» όλων αυτών των προβλημάτων!
Συνήθως, η αλήθεια των πραγμάτων, βρίσκεται στην απλή προσέγγιση τους,
την οποία, μέσα στην βλακώδη πολυπραγμοσύνη μας (ως λαός), τη μπλέκουμε,
την κάνουμε δύσκολη και δυσνόητη και τελικά πελαγοδρομούμε γύρω-γύρω
της!
ΔΕΔΟΜΕΝΑ:
1. Στη Χώρα μας, η Δημόσια Εκπαίδευση είναι δωρεάν, για τους κατοίκους της (κατοίκους και όχι μόνο υπηκόους της).
2. Κάθε μαθητής σχολείου, μπορεί «εθελοντικά» να συμμετάσχει στις παρελάσεις (πχ αν δηλώσει αντιρρησίας, απαλλάσσεται).
3. Δεν υπάρχει Νόμος (καλώς ή κακώς), που να επιβάλλει ότι, Σημαιοφόρος
της Ελληνικής Σημαίας, είναι μόνο Έλλην υπήκοος (ούτε καν στις
στρατιωτικές σχολές).
4. Ο Νόμος (Κανονισμός) ορίζει ότι, επίσημες εκδηλώσεις των σχολείων,
όπως οι παρελάσεις, γίνονται με συγκεκριμένη αμφίεση (στολή) και
εμφάνιση.
5. Κάθε σχολική εκδήλωση, προβλέπεται να γίνεται, για να εξυπηρετήσει ένα (και μόνο ένα) ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σκοπό και μήνυμα.
ΕΡΩΤΩ (και απαντώ):
Κατόπιν αυτών, τα οποία ΚΑΝΕΝΑΣ νοήμων και νομοταγής πολίτης, δεν μπορεί να αμφισβητήσει, ερωτώ:
1. Είχε δικαίωμα να παρελάσει ως παραστάτης της Σημαίας, η Μουσουλμάνα
μαθήτρια; Ασφαλώς ΝΑΙ και μπράβο της και νοιώθω πολύ ικανοποιημένος και
υπερήφανος γι’ αυτό, αλλά και για την πολιτισμική δημοκρατία και ανοχή
στην Χώρα μου!
2. Είχε δικαίωμα να φορέσει, δική της διαφορετική ενδυμασία (όποια κι αν
ήταν αυτή, ότι κι αν συμβόλιζε); Ασφαλώς ΟΧΙ, διότι είναι απλά
παράνομο, παράτυπο και αντιδεοντολογικό, για πολλούς λόγους αλλά σε
ΚΑΜΙΑ περίπτωση, για θρησκευτικούς, ρατσιστικούς και άλλους λόγους!
3. Η «χειρονομία» αυτής, της μαθήτριας, ήταν θέμα μόδας και επιπόλαιας
νεανικής ενέργειας (όπως οι μίνι φούστες και τα μακιγιάζ) ή είχε
συγκεκριμένο «επικοινωνιακό» σκοπό, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης
πολιτισμικής μεθόδευσης μηνυμάτων; Ασφαλώς ΝΑΙ, δεν ήταν καθόλου «αθώα»,
αφού σύμφωνα με τις δηλώσεις της ιδίας, είχε συγκεκριμένη στόχευση
μηνύματος, που είναι ΑΣΧΕΤΟ με την Εθνική Επέτειο, στην οποία
(υποτίθεται) ότι συμμετείχε για να τιμήσει!
4. Αν αύριο, μια άλλη «Μειονότητα», όχι απαραίτητα θρησκευτική, αλλά
κοινωνική (πχ ομοφυλόφιλοι) ή ιδεολογικο-πολιτική (πχ αντεξουσιαστές ή
φασίστες), θέλουν να εκμεταλλευτούν την περίσταση ευρείας προβολής μιας
παρέλασης Εθνικής Επετείου και να ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ την «ιδιαιτερότητα» τους
(με μια παραλλαγή αμφίεσης ή έστω με ένα απλό σύμβολο τους), θα πρέπει
τότε να το ανεχθούμε και αυτό; Ασφαλώς ΟΧΙ, για τους ίδιους, ως άνω
λόγους.
5. Εν τέλει, ΠΟΙΟΣ δημιούργησε το «θέμα»; Αυτοί που «αγχώθηκαν», για να
επαινέσουν την Ελληνίδα μαθήτρια, που παρήλασε με Μουσουλμανική περιβολή
ή αυτοί που βγήκαν σπεκουλάροντας, για να κινδυνολογήσουν; Ασφαλώς,
αμφότεροι και καθ’ ομοίωσιν όντες.
Η Εθνική Επέτειος είναι «αφιερωμένη εξαιρετικά», σε ΕΝΑ και μόνο γεγονός
(με πολύ συγκεκριμένο μήνυμα), που δεν πρέπει να αλλοιώνεται ΠΟΤΕ και
από ΚΑΝΕΝΑΝ, για οποιονδήποτε λόγο.
Και απ’ εδώ κι έπειτα, αρχίζουν τα ΔΥΣΚΟΛΑ! Μέχρι που φθάνει ο Νόμος και
που αρχίζει (ή και υπερισχύει) η λογική της ηθικής!? Και έτσι φθάνουμε
ξανά, στο κοινωνιολογικό «προπατορικό» μας δίλλημα:
- «Το νόμιμο, είναι ηθικό»; ΝΑΙ, διότι άλλως, δεν θα έπρεπε να έχει νομοθετηθεί!
- «Το ηθικό, είναι νόμιμο»; ΝΑΙ, διότι πέραν του αναγνωρισμένου εθιμικού
δικαίου, εξ ορισμού, δεν υποκρύπτει δόλο παρανομίας και σκοπιμότητας!
Πάνω σ’ αυτό λοιπόν το ΔΙΛΛΗΜΑ, έχουν χωριστεί οι Έλληνες (και μόνο οι
Έλληνες) και πάνω σ' αυτό δυστυχώς, έχουν ασελγήσει, κερδοσκοπήσει και
εκμεταλλευτεί ποικιλοτρόπως, πλείστοι τόσοι (επώνυμοι και ανώνυμοι)!!
Και το κομβικό σημείο σ’ αυτή την υπόθεση (του διλλήματος), είναι
πάντοτε ΠΟΙΟΣ – ΠΩΣ και ΓΙΑΤΙ, κρίνει εκάστοτε, ότι τώρα «αυτό» είναι
ηθικό (άρα νόμιμο) και εκείνο άλλοτε, όχι (άρα παράνομο) αν όχι ο Νόμος;
Απ’ τη στιγμή δηλαδή, που στην ηθική προσέγγιση, επεμβαίνει η
υποκειμενική κρίση του οποιουδήποτε «θεσμικά και κοινωνικά αναρμόδιου»,
τότε, ανακύπτει άμεσα και η αμφισβήτηση, η αντίδραση και τα αντίμετρα!
Είναι αυτονόητο και αποδεδειγμένο, ότι ειδικά σήμερα, η έννοια και αυτή
ακόμα, η ίδια η ουσία της ΗΘΙΚΗΣ, δεν είναι (δυστυχώς) ούτε αυτονόητη,
ούτε και ίδια για όλους μας!
ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ
Όσο υπερήφανος ένοιωσα όταν είδα, αυτό το ξεχωριστό Ελληνόπουλο, τον
Γιαννάκη Ακετοκούμπο, να κρατά την Ελληνική Σημαία, όχι μόνο σαν
μαθητής, αλλά και αργότερα σαν αθλητής σε όλο τον κόσμο, να την σφίγγει
γερά στα χέρια του και να μοιράζεται μαζί της, χάρες και λύπες, άλλο
τόσο ΝΤΡΟΠΗ και αηδία νοιώθω, όταν βλέπω να γίνεται εκμετάλλευση, στο
όνομα και στον συμβολισμό της Σημαίας μου, είτε από πατριδοκάπηλους,
είτε και από ιδεολογο-αποχαυνωμένους «απάτριδες», από φανατικούς και από
κάθε λογής καιροσκόπους!
ΦΩΤΟ (σήμερα):
- Στην μια εικόνα, μια έγχρωμη Ελληνίδα μαθήτρια, με καταγωγή από τη
Νιγηρία, παρελαύνει στο Ρέθυμνο, με ένα τμήμα μαθητών με παραδοσιακές
στολές και ΤΙΜΑ την επέτειο της Χώρας μας, φορώντας την παραδοσιακή
στολή της! Ο ορισμός και η πεμπτουσία της πολιτισμικότητας, του σεβασμού
και της ευπρέπειας.
- Στην άλλη εικόνα, η Μουσουλμάνα Ελληνίδα μαθήτρια, με καταγωγή από την
Αίγυπτο, παρελαύνει στην Αθήνα, με το κοινό μαθητικό τμήμα παρελάσεως
του σχολείου της και γίνεται το «κυρίως» θέμα της Εθνικής Επετείου.
Η απόσταση των δύο είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ και πρέπει να κάνει προσπάθεια, για να ΜΗΝ την καταλαβαίνει κάποιος!
Πηγή Τμήματος Ειδήσεων:
Βαρνάβας όμορφος τόπος να μένεις, δύσκολος να ζεις..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας...
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.